Wizz Air protestuje przeciw likwidacji Etiudy
Krzysztof Śmietana 2008-12-05, ostatnia aktualizacja 2008-12-05 07:59
Największy tani przewoźnik latający z Warszawy jest oburzony planami likwidacji terminalu Etiuda na Okęciu.
Linie Wizz Air wydały wczoraj ostre oświadczenie w sprawie zaplanowanego na 1 kwietnia zamknięcia Etiudy. "Wizz Air postrzega plany przedsiębiorstwa Porty Lotnicze jako poważne zagrożenie dla przyszłości lotnictwa cywilnego w stolicy Polski i wrogie posunięcie wymierzone przeciwko Polsce i Polakom. Miliony obywateli Polski, którzy obecnie doświadczają korzyści finansowych w postaci niskich opłat, ucierpią na skutek ich podwyżki" - piszą przedstawiciele linii, która z Warszawy lata m.in. na Wyspy Brytyjskie, do Skandynawii, a także do Rzymu czy Paryża.
Wizz Air poprosił szefów Okęcia, by zrewidowali swoje plany dotyczące Etiudy. - Nie rozumiem takiego podejścia. Przecież przeprowadzka do głównego terminalu może spowodować podwyżkę cen biletów najwyżej o 30 zł. Według badań taki wzrost opłat jest do zaakceptowania dla pasażerów. W zamian będą obsługiwani w znacznie wyższym standardzie - przekonuje Jakub Mielniczuk, rzecznik PPL. Władze Okęcia twierdzą, że mają już dość skarg podróżnych na fatalne warunki odpraw w niewielkiej Etiudzie. Przypominają też, że przeprowadzkę do głównego terminalu poparli przedstawiciele innej dużej linii - Norwegian.
Czy Wizz Air wycofa się z Warszawy, jeśli szefowie Okęcia nie zmienią swoich planów? - Tak ostrych posunięć na razie nie planujemy. Chcemy jeszcze prowadzić negocjacje z przedsiębiorstwem Porty Lotnicze - mówi Karolina Bernaś z Wizz Air. Przewoźnik krytykuje też PPL za to, że od pięciu lat nie potrafi doprowadzić do otwarcia lotniska dla tanich linii w Modlinie. Ta inwestycja nie może się zacząć, bo protestują ekolodzy, którzy obawiają się, że lotnisko zagrozi okolicznym ptakom. Wczoraj wojewoda Jacek Kozłowski powiedział, że są szanse na odblokowanie tego przedsięwzięcia. Ogłosił, że są nowe uzgodnienia w sprawie decyzji środowiskowej, a gotowy dokument podpisze niebawem burmistrz Nowego Dworu Jacek Kowalski. Wszystko zależy od tego, czy ekolodzy i tym razem złożą skargę.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Protest Wizzair
-
- Posty: 495
- Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Protest Wizzair
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 269
- Rejestracja: poniedziałek, 05 maja 2008, 11:30
- Lokalizacja: 3city
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Widać, że zarząd PPL pięniądze ma i nie zależy im na rowoju cantralnego portu lotniczego Polski. I słusznie, udział i znaczenie EPWA w polskim rynku przewozów lotniczych będzie maleć, dzięki czemu lotniska regionalne, takie jak EPGD zyskają szansę przejęcie części ruchu od Warszawy, która najwyraźniej nie potrzebuje nowych połączeń otwieranych przez LCC... a może sa one im w ogóle nie na rękę i chcą się ich pozbyć Możemy ich poinformować, że Gdańsk jest chętny i gotowy wziąć na siebie to brzemię...
- kex_
- Posty: 357
- Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
newsletter@offers.wizzair.com pisze:Save low fares!
Don't let PPL wipe Warsaw from the map of low cost aviation!
From April 2009 PPL has decided to shut down Etiuda terminal, double the charges for airlines currently operating from that terminal (offering low fares to their customers) and has no intention of offering another low cost airport option.
This blunt decision could mean the end of low cost aviation from Warsaw. It will affect millions of Polish people who currently enjoy the financial benefits of low fares travel opportunities offered by customer focused low fare airlines such as Wizz Air. It also means that hundreds of people could losing their jobs.
Don't let the government deprive you from low cost travel!
Don't let the authorities protect LOT's high fares!
Don't let LOT and PPL waste your money on useless expensive terminal development and failing airline attempts!
Join us in saving low cost travel from Warsaw!
Sign the petition:
We undersigned call on the Polish Airport Authorities and the Polish government to revise its airport plans in the spirit of the interest of the Polish people and the prospect of Polish civil aviation.
If you agree, please send an e-mail with your name and e-mail to this address: Warsaw.petition@wizzair.com
Thank you for your support. We will make sure that your voice is being heard.
Wizz Team
The supporters of low cost flying
Kurde no to już jest przegięcie, żeby rozsyłać takie maile. Jak widać e-mail przyszedł z adresu newsletter@offers.wizzair.com co pokazuje, że newsletter do którego się zapisałem miał zawierać oferty, a nie jakąś prywatę Wizzaira.
Ciekawe czy taki mail to ma być specjalna oferta czy może ogłoszenie sezonowego rozkładu lotów Niestety polityka Wizzaira zaczyna się upodabniać do polityki Ryanaira...www.wizzair.com pisze:Odbiorcy naszego biuletynu informacyjnego jako pierwsi będą się dowiadywać o specjalnych ofertach, promocjach, nowych trasach oraz ogłoszeniu sezonowych rozkładów lotów.
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Nie uważał bym tego za rajanową politykę. Troska o pasażerów też do rozważenia... linia i tak będzie zarabiała - czy aż tak dużo mniej na każdym locie? być może nie, ale jak się podliczy te wszystkie loty z wawki to troche paxów sie straci...
A wiadomo tanie państwo mamy to 30 zł robi, więc Wizz rozsyła dla dobra ludu...
A wiadomo tanie państwo mamy to 30 zł robi, więc Wizz rozsyła dla dobra ludu...
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
KubaN pisze:Nie uważał bym tego za rajanową politykę. Troska o pasażerów też do rozważenia... linia i tak będzie zarabiała - czy aż tak dużo mniej na każdym locie? być może nie, ale jak się podliczy te wszystkie loty z wawki to troche paxów sie straci...
A wiadomo tanie państwo mamy to 30 zł robi, więc Wizz rozsyła dla dobra ludu...
dokładnie Kuban masz racje, Marcinek niepotrzebnie sie podniecasz, a porównywanie Wizza do Ryana jest juz niesmaczne
pozdro
-
- Posty: 495
- Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Molger pisze:KubaN pisze:Nie uważał bym tego za rajanową politykę. Troska o pasażerów też do rozważenia... linia i tak będzie zarabiała - czy aż tak dużo mniej na każdym locie? być może nie, ale jak się podliczy te wszystkie loty z wawki to troche paxów sie straci...
A wiadomo tanie państwo mamy to 30 zł robi, więc Wizz rozsyła dla dobra ludu...
dokładnie Kuban masz racje, Marcinek niepotrzebnie sie podniecasz, a porównywanie Wizza do Ryana jest juz niesmaczne
pozdro
Molger, ale Marcinowi chodzi o to, że z konta newslettera dostaje informację, która do kategorii newsletter nie należy. Też to dostałem, nie hamletyzuję, ale z newslettera oczekuję informacji. Jak wspomina Wizzair
To jest cytat z preambuły newslettera jak doskonale wiesz. Protest do wymienionych kategorii nie należy.Odbiorcy naszego biuletynu informacyjnego jako pierwsi będą się dowiadywać o specjalnych ofertach, promocjach, nowych trasach oraz ogłoszeniu sezonowych rozkładów lotów
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Molgerek miałem nadzieję, że zachowasz trochę więcej obiektywizmu... Przecież wszyscy tutaj wiemy, że to nie piloci ustalają politykę firmy, decydują o wysłaniu takich maili i mam nadzieję, że nie bierzesz tego co napisałem do siebie. Teoria Kubana wydaje mi się trochę mało prawdopodobna - Wizzair nie jest organizacją charytatywną. Raczej doszukiwałbym bym się tutaj tego, że Wizz obawia się konkurencji np. ze strony Norwegiana - w szczególności właśnie w Wawie gdzie Norwegian bardzo dobrze sobie radzi. Ale to tylko taka moja nieśmiała hipoteza. Kwestia maila dla wszystkich obiektywnych ludzi myślę, że jest oczywista - Wizz nie ma prawa wysyłać takich maili ludziom, którzy zapisali się do newslettera zatytułowanego:
To jest po prostu spam i kojarzy mi się to z praktykami Ryanaira. Co nie zmienia faktu, że dalej oczywiście zdecydowanie wyżej oceniam Wizza i zdecydowanie chętniej polecę z Wami, więc don't worry .www.wizzair.com pisze:Odbiorcy naszego biuletynu informacyjnego jako pierwsi będą się dowiadywać o specjalnych ofertach, promocjach, nowych trasach oraz ogłoszeniu sezonowych rozkładów lotów.
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 495
- Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości