BOEING

...wszystko o lotnictwie cywilnym
marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

BOEING

Postautor: marecki » środa, 19 maja 2010, 11:30

Zobacz niezwykłe spotkanie Boeingów:

http://www.wnp.pl/wiadomosci/110261.html

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Boeing 777

Postautor: marecki » środa, 19 maja 2010, 11:44

Temat postu: Boeing 777
Amerykański urząd lotnictwa cywilnego (FAA) zażądał we wtorek nowego oprogramowania dla samolotu Boeing 777, mającego zapobiec nieumyślnemu uruchomieniu mechanizmu autopilota przed startem i ewentualnym wypadkom.
Jak precyzował urząd, problem z autopilotem może pojawić się przy wysokich prędkościach w przypadku przerwanej procedury wzlotu i zwiększyć ryzyko wypadnięcia z pasa startowego.

Zakłady Boeinga podają, że usterka jest rzadka; w ciągu 15 lat od oddania do użytku maszyn typu 777 zgłoszono dziewięć przypadków nieumyślnego uruchomienia autopilota w czasie startu. Żaden samolot nie wypadł z pasa startowego.

FAA domaga się jednak poprawki. Podaje, że problem dotyczy maszyn z serii 777-200, 777-200LR, 777-300, 777-300ER i wersji towarowej - 777F.

Boeing 777 to samolot dalekiego zasięgu, mieszczący na swym pokładzie 300 pasażerów. Na świecie lata ponad 800 maszyn tego typu, w tym 145 w amerykańskich liniach lotniczych.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

747 800 f - gotowy

Postautor: marecki » czwartek, 17 cze 2010, 22:05


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Dreamliner rażony piorunem

Postautor: marecki » piątek, 18 cze 2010, 09:12


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Tysiąc godzin Dreamlinera

Postautor: marecki » sobota, 19 cze 2010, 14:08

Tysiąc godzin lotów testowych Dreamlinera
PAP - 19-06-2010 13:49
Najnowszy samolot Boeinga 787 Dreamliner wykonał tysiąc godzin lotów testowych - poinformowało konsorcjum Boeinga na swojej stronie internetowej. Jesienią 2011 r. PLL LOT mają otrzymać trzy samoloty Dreamliner.
Konsorcjum poinformowało, że Dreamliner wykonał w 40 proc. testy potrzebne przed certyfikacją do latania. W testach uczestniczy już piąta maszyna tej konstrukcji.

"Jesteśmy dumni, że wprowadzamy piątego Dreamlinera do fazy testów i rozpoczynamy latanie na silnikach GE" - przekazał wiceprezes i dyrektor generalny programu 787 Boeing Commercial Airplanes, Scott Fancher.
Samolot wykonał blisko czterogodzinny lot, testując silniki. Testowane są silniki General Electric. Badania dotyczą m.in. tego, czy ewentualne zmiany w silnikach nie będą miały wpływu na sterowność samolotu. Szósty, a zarazem ostatni 787, dołączy do programu testów przed końcem lipca.

Wcześniej Boeing testował m.in. ugięcia skrzydeł Dreamlinera przy całkowitym obciążeniu.

Pierwszym na świecie odbiorcą Dreamlinera ma być japońska linia ANA. Ma ona dostać maszynę w styczniu-lutym 2011 r. LOT jest w kolejce oczekujących na pozycji ósmej; w Europie nasz przewoźnik będzie jednak pierwszym odbiorcą tych samolotów.

Dreamliner ma być przykładem bardziej ekologicznego, cichego i oszczędnego samolotu niż produkowane do tej pory. Będzie spalał o 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu.

Samoloty te będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tys. km.

Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - japońskim liniom lotniczym - w maju 2008 r. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba.

Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w USA w grudniu 2009 roku.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

787 w Europie

Postautor: marecki » wtorek, 20 lip 2010, 07:09

Boeing 787 Dreamliner przyleciał do Europy
PAP - 19-07-2010 20:23
Boeing 787 Dreamliner został pokazany podczas Międzynarodowego Pokazu Lotniczego w Farnborough, na przedmieściach Londynu - poinformowało w poniedziałek konsorcjum. Jest to pierwsza prezentacja tego typu samolotu w Europie.
Samolot testowy 787, przyleciał bezpośrednio z Seattle. Pozostanie na płycie lotniska w Farnborough do wtorku. Boeing wykorzystuje maszynę do testów i certyfikacji m.in. siedzeń, komfortu wewnątrz kabiny pasażerskiej i systemów bezpieczeństwa.

Pokaz Boeinga będzie obejmować również systemy bezzałogowe, w tym najnowsze odsłony: Phantom Ray, Hummingbird A160 oraz Little Bir

Czytaj więcej: Boeing 787

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Czwarty 787 w powietrzu

Postautor: marecki » wtorek, 20 lip 2010, 07:14

Czwarty Boeing 787 Dreamliner w powietrzu
wnp.pl (Marek Klimek) - 17-03-2010 06:19
Już czwarty Boeing 787 Dreamliner dołączył do testów lotniczych. Tym razem wzbił się w powietrze Dremliner o numerze ZA003. Samolot rozpoczął swój pierwszy lot z Paine Field w Everett w stanie Waszyngton i wylądował na lotnisku Boeing Field w Seattle.
Lot, który pilotowali kapitanowie Ray Craig i Mike Bryan trwał 3 godziny i 6 minut. Za003 jest ostatnim z testowych 787 posiadającym silniki Rolls-Royce Trent 1000, który zostaje włączony do programu lotów testowych.

„W ramach przygotowań do pierwszego lotu przetestowaliśmy ZA003 w testach naziemnych w oparciu o nowe systemy. Wspólna praca inżynierii, produkcji i obsługi lotu umożliwiła pierwszy lot. To było bardzo budujące móc obserwować jak zespół Boeinga łączy wysiłki by wesprzeć tę akcję” – powiedział Craig.
ZA003 jest jedynym samolotem 787 we flocie przeznaczonej do lotów testowych, który będzie posiadał elementy wystroju wnętrza łącznie z kabiną i systemem wspomagania załogi. 787 wprowadza nowe udogodnienia dla pasażerów by zapewnić bardziej komfortowy lot. Spośród nowości designerskich warto wymienić lepsze oświetlenie, większe schowki na bagaż podręczny, większe elektro-chromatyczne okna oraz nowe typy toalet z łatwiejszym dostępem.

Poza demonstracją, że wnętrze spełnia wszystkie wymagania certyfikatowe, samolot ZA003 będzie również używany do testów systemów, poziomu hałasu, obsługi kokpitu, awioniki, efektów elektromagnetycznych, wysokiej częstotliwości radiowej oraz operacji rozszerzonych (ETOPS).

„Zespół Boeinga pracuje doskonale. Mamy dobre tempo realizacji programu" – powiedział Scott Fancher, wiceprezes i manager generalny programu 787, Boeing Commercial Airplanes. „Priorytety są jasne i zespół jest w pełni skoncentrowany" – dodał Fancher.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Dreamliner póżniej

Postautor: marecki » czwartek, 02 wrz 2010, 07:10

Dreamliner: Opóźnień ciąg dalszy?
Łukasz Szudrowicz 2010-08-27 11:05 (1234)


Na początku sierpnia, w ośrodku testowym Rolls Royce'a w Wielkiej Brytanii wybuchł jeden z silników, produkowanych dla Dreamlinerów.

Incydent ten uprawdopodabnia kolejne opóźnienia w dostawie przewoźnikom najnowszych maszyn Boeinga. Pierwszą linią ma być japońska ANA, do której Dreamlinery miały przylecieć w ostatnim kwartale tego roku, jednak dostawa może opóźnić się o dwa miesiące.

Także LOT czeka na nowoczesne samoloty z Seattle. Według ostatnich doniesień, te mają trafić do Polski za nieco ponad rok - późną jesienią 2011. Czy problemy z silnikiem znowu opóźnią dostawę?

Coraz głośniej i bez ogródek mówi się o roszczeniach odszkodowawczych, od których będzie coraz trudniej uciekać Boeingowi. Są już pierwsi przewoźnicy, którzy oficjalnie potwierdzają, iż nie odpuszczą amerykańskiemu koncernowi. Linie Air India zapowiedziały, że zażądają ponad 800 mln dolarów zadośćuczynienia za opóźnienia w realizacji dostaw, a tym samym notoryczne niewywiązywanie się z umowy.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

787 testy zmęczeniowe

Postautor: marecki » czwartek, 16 wrz 2010, 08:23


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

B 747-800

Postautor: marecki » piątek, 22 paź 2010, 08:35


Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » piątek, 26 lis 2010, 10:54


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

787

Postautor: marecki » sobota, 27 lis 2010, 20:23

Boeing udoskonala Dreamlinera
PAP - 27-11-2010 11:10
Boeing wprowadza nowe zabezpieczenia w swoim najnowszym samolocie 787 Dreamliner. Zmiany dotyczyć będą instalacji elektrycznej oraz oprogramowania sterującego zasilaniem w energię na pokładzie samolotu. Na ten samolot czeka m.in. nasz narodowy przewoźnik PLL LOT.
Boeing poinformował na swojej stronie internetowej, że na zmiany zdecydowano się po incydencie z udziałem jednego z samolotów testowych 787. Na początku listopada musiał on awaryjnie lądować podczas lotu próbnego nad Teksasem, ponieważ we wnętrzu maszyny pojawił się dym. Maszyna wylądowała bezpiecznie na lotnisku w Laredon.

"Skutecznie przeprowadziliśmy w laboratorium symulację kluczowych procesów, które miały miejsce podczas zdarzenia na pokładzie samolotu. Pracujemy nad opracowaniem udoskonaleń konstrukcyjnych" - przekazał wiceprezes i dyrektor generalny programu 787 Scott Francher. Dodał, że Boeing pracuje nad planem powrotu do testowania samolotów 787.

"Plan zostanie przedstawiony Federalnej Administracji Lotnictwa Stanów Zjednoczonych tak szybko, jak tylko będzie gotowy, a ulepszenia zostaną wprowadzone w ciągu kilku najbliższych tygodni" - podkreślił.

Dreamliner ma być przykładem bardziej ekologicznego, cichego i oszczędnego samolotu niż produkowane do tej pory. Będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż maszyny, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni ją lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu.

Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tys. km.

Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - japońskim liniom lotniczym - w maju 2008 r. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba.

Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w USA w grudniu 2009 r.

monti
Posty: 83
Rejestracja: piątek, 19 paź 2007, 23:42
Lokalizacja: gdynia

Re: BOEING

Postautor: monti » poniedziałek, 14 lut 2011, 09:19

.... .... ... .... ...

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Dreamliner w kwietniu 2012

Postautor: marecki » wtorek, 08 mar 2011, 19:42

PLL LOT: pierwszy Dreamliner w kwietniu 2012 r.
PAP - 07-03-2011 15:22
Pierwszy Dreamliner pojawi się we flocie PLL LOT za 13 miesięcy - poinformował w poniedziałek PAP rzecznik spółki Leszek Chorzewski. LOT będzie pierwszym europejskim odbiorcą tego typu samolotu.
LOT został oficjalnie poinformowany o nowych terminach dostaw samolotów Boeing 787 Dreamliner. Pierwszy egzemplarz ma zostać przekazany polskiemu przewoźnikowi w kwietniu 2012 r., a kolejne cztery trafią do Polski od sierpnia do listopada 2012 r.

"Taką oficjalną informację otrzymaliśmy od Boeinga, jest ona dla nas niezwykle cenna. Daje nam to możliwość precyzyjnego planowania siatki połączeń na najbliższe lata. Wpisuje się ona również w strategię rozwoju spółki, która została ostatnio przyjęta przez radę nadzorczą" - powiedział PAP prezes PLL LOT Marcin Piróg.

Przyjęta przez radę nadzorczą strategia zakłada otwieranie kierunków długodystansowych - azjatyckich. Uzależnia to m.in. od terminu dostaw Dreamilnerów.

Jak poinformowała w poniedziałek spółka, "LOT opracowuje program płynnej wymiany floty dalekiego zasięgu przy jednoczesnej realizacji planów rozwoju siatki połączeń dalekodystansowych do Azji i kontynuacji rejsów do Ameryki Północnej".

LOT czeka na osiem samolotów Boeing 787 Dreamliner. Według wcześniejszych planów samolot ma mieć trzy klasy: biznes, bardziej komfortową ekonomiczną oraz ekonomiczną. W kolejce oczekujących na te samoloty polski przewoźnik jest na ósmej pozycji. Pierwszą linią lotniczą, która ma je otrzymać, jest japońska ANA.

Dreamliner będzie spalał 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą. Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 proc. mniej hałasu. Samoloty te będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tys. km.

Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana.

Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbył się w Stanach w grudniu 2009 roku.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Air China kupi 747-8

Postautor: marecki » środa, 09 mar 2011, 08:55

Air China kupi 5 Boeingów 747-8
PAP - 08-03-2011 20:58
Boeing i Air China podpisały umowę na zakup pięciu samolotów 747-8 Intercontinental - poinformował we wtorek Boeing.
Jak podał Boieng, Air China będzie pierwszym chińskim przewoźnikiem, który będzie posiadać najnowszą pasażerską wersję 747-8. Umowa wymaga zgody chińskiego rządu.

Air China, przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej, będzie używać tych samolotów do rozwoju swoich międzynarodowych tras.

Nowy 747-8 Intercontinental może przewieźć 467 pasażerów w trójklasowej konfiguracji. Samolot cechuje ulepszony projekt skrzydeł oraz unowocześniona kabina pasażerska.


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości