Info lotnicze

...wszystko o lotnictwie cywilnym
marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Info lotnicze

Postautor: marecki » poniedziałek, 31 maja 2010, 10:07

10 najlepszych linii lotniczych świata
ŁO, huffingtonpost.com
Puls Biznesu, pb.pl,29.05.2010 11:46
Czytaj komentarze (0)
Zobacz na forum ()
e50af4e6-6ed0-46de-8d5c-e79d43cbb7c1
Najlepsze jedzenie na pokładzie, uśmiechnięte stewardessy i wygodne fotele... O pasażerów najbardziej dbają Azjaci.

Ośrodek badawczy Skytrax, który zajmuje się badaniem rynku transportu lotniczego
opublikował kolejny ranking najlepszych
linii lotniczych. Raport jest cennym źródłem informacji, bo powstał w oparciu o opinie i ankiety prawie 18 mln klientów
linii lotniczych.

Wyniki pokazują dominację przewoźników z Azji i Bliskiego Wschodu. Linie lotnicze z tych rejonów dominują nad firmami
z Europy i Stanów Zjednoczonych. Klienci cenią sobie u najlepszych szczególnie kulturalną obsługę
, komfort lotu i wysoki standard podawanego pożywienia.

10 najlepszych linii lotniczych świata

1. Asiana Airlines

2. Singapore Airlines

4. Cathay Pacific

5. Air New Zealand

6. Etihad Airways

7. Qantas

8. Emirates

9. Thai Airways

10. Malaysia Airlines

ŁO, huffingtonpost.com
Ostatnio zmieniony środa, 09 sty 2013, 15:46 przez marecki, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: Geo » poniedziałek, 31 maja 2010, 10:42

oo a gdzie 3 wcięło?
Singapur spadł na 2 miejsce, nie może być :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » poniedziałek, 31 maja 2010, 17:44

znalazłem, że na 3 jest Qatar w tym roku :)
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » poniedziałek, 31 maja 2010, 18:06

kex_ pisze:znalazłem, że na 3 jest Qatar w tym roku :)
Katarek!! :D Tutaj jest ranking na oficjalnej stronie:
http://www.worldairlineawards.com/main/2010Awards.htm
W kierunku zachodnim widzę, że na razie nie mamy szansy w dobrych warunkach polecieć... (tak wiem, że to straszne uogólnienie i nadużycie ;)) Ewentualnie z tej 10 mamy SQ FRA-JFK i NZ LHR-LAX
Obrazek

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Rozwuj do 2029

Postautor: marecki » poniedziałek, 19 lip 2010, 08:00

Boeing o rozwoju rynku lotniczego do 2029 r.
PAP - 18-07-2010 12:29
Rynek samolotów pasażerskich do 2029 r. będzie wart ok. 3,6 biliona dolarów - przewiduje najnowszy raport przygotowany przez konsorcjum Boeinga. W tym czasie rynek lotniczy będzie potrzebował ok. 31 tys. nowych samolotów pasażerskich i transportowych.
Według raportu, spodziewany wzrost liczby pasażerów to 5,3 proc. rocznie. Zdaniem autorów opracowania, światowy rynek transportu lotniczego jest obecnie w o wiele lepszej kondycji niż rok temu.

"Oceniając rok 2010, zauważamy poprawę sytuacji na rynkach. Spodziewamy się wzrostów na rynkach powyżej dotychczasowego trendu. Dzięki temu zarówno przeloty pasażerskie, jak i cargo zwiększą się w tym roku. Dochody linii lotniczych i obłożenie wzrosły, jednak cena paliwa jest dalej niestabilna" - czytamy w opracowaniu Boeinga.

Zdaniem autorów dokumentu, rynek lotniczy sukcesywnie, choć powoli rośnie. W tym roku ruch pasażerski ma wzrosnąć o ok. 6 proc. Podobny wzrost ma następować w kolejnych latach, aż do końca 2014 r.

Boeing szacuje, że linie lotnicze będą się rozwijać, jeżeli odpowiedzą na preferencje swoich pasażerów, oferując im tańsze bilety oraz dostęp do jak najszerszych siatek połączeń lotniczych.

Zdaniem autorów raportu, w regionie Azji i Pacyfiku odbywa się obecnie blisko jedna trzecia wszystkich rejsów. W roku 2029 będzie stanowić ok. 43 proc. całego ruchu lotniczego na świecie. Według Boeinga, Bliski Wschód, który był w ciągu ostatnich lat jednym z najszybciej rozwijających się regionów świata, to kolejny bardzo silny rynek. Rynki w Europie i Ameryce Północnej będą wymagały od linii lotniczych wymieniania starszych i mniej wydajnych samolotów na nowe.

Boeing szacuje, że ruch lotniczy cargo będzie rósł o 5,9 proc. rocznie do roku 2029.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Air Berlin w Oneworld

Postautor: marecki » czwartek, 05 sie 2010, 07:32

Air Berlin w oneworld od 2012
Paweł Cybulak 2010-07-26 22:45 (967)




Niemieckie linie Air Berlin dołączą do aliansu lotniczego oneworld. Berliński przewoźnik pełnoprawnym członkiem sojuszu stanie się z początkiem 2012 roku. Wcześniej jednak podpisze umowy code-share z kilkoma przewoźnikami z aliansu. Umowa z American Airlines oraz z Finnairem będzie obowiązywać już od listopada br., zaś z British Airways i Iberią od początku 2011.

Co to oznacza? Krótko rzecz ujmując lotnisko w Berlinie stanie się jednym z hubów dla oneworld, dla pasażerów zaś atrakcyjniejszym portem z bogatą siatką połączeń na cały świat.

oneworld to powstały w 1998 sojusz jedenastu linii lotniczych. Pod względem wielkości jest trzeci na świecie, po Star Alliance i SkyTeam. Założycielami i członkami sojuszu są: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Qantas. Członkami sojuszu są także Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév, Mexicana, Royal Jordanian.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Cathay Pacific -30 x A350

Postautor: marecki » czwartek, 05 sie 2010, 07:38

Chińskie linie lotnicze zamówią 30 samolotów A350 XWB
wnp.pl (AH) - 04-08-2010 22:09
Linie Cathay Pacific Airways ogłosiły, że wybrały samolot A350 XWB jako kluczowy model swojej szerokokadłubowej floty i podpisały list intencyjny w sprawie zakupu 30 maszyn.
Przewoźnik z siedzibą w Hong Kongu wybrał model A350-900, który pokonuje trasy o długości 8 tys. mil morskich (ok. 15 tys. km) bez międzylądowania. Pozwoli to przewoźnikowi obsługiwać rejsy do Europy i Ameryki Północnej. Samolot zasilać będą silniki Rolls-Royce Trent XWB

A350 XWB to nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości obejmująca trzy modele A350-800, A350-900 i A350-1000 z 270 do 350 miejscami na pokładzie w konfiguracji trzyklasowej.

Obecnie 33 klientów złożyło zamówienia na 535 egzemplarzy samolotu i jest on jednym z najlepiej sprzedających się modeli w branży lotniczej. Montaż końcowy pierwszego samolotu przewidywany jest w roku 2011, zaś pierwsza dostawa (A350-900) zostanie zrealizowana w 2013 r.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Centralwings

Postautor: marecki » sobota, 28 sie 2010, 09:32

Ponad 25 tys. zł za prawa do znaku Centralwings
PAP - 28-08-2010 10:14
25 tys. 708 zł to cena wywoławcza - bez podatku - za prawa do znaku towarowego upadłych linii lotniczych Centralwings. Ich właścicielem jest LOT. W prasie ukazały się ostatnio ogłoszenia dotyczące przetargu.
Prawa sprzedaje syndyk spółki Nowy Przewoźnik, która prowadziła te linie. Oferty na piśmie można składać do połowy września. Zostaną one otwarte 16 września; jeśli wpłynie więcej niż jedna - zostanie przeprowadzona licytacja. Syndyk Maciej Szadkowski powiedział PAP, że cena została określona przez rzeczoznawcę.

Centralwings powstał w sierpniu 2004 roku, jako tani przewoźnik lotniczy LOT-u, wykonujący również loty czarterowe. Spółka od początku funkcjonowania przynosiła straty. Pod koniec sierpnia 2008 roku ogłosiła program naprawczy. Centralwings m.in. zawiesił wszystkie tanie połączenia i oferował jedynie loty czarterowe. Przed restrukturyzacją zatrudniał ok. 300 osób personelu latającego i 100 osób administracji.
Pod koniec marca 2009 r. zarząd LOT-u podjął decyzję o likwidacji Centralwings. Spółka Nowy Przewoźnik zakończyła funkcjonowanie stratą ok. 290 mln zł. Ostatni lot samolotu w charakterystycznych pomarańczowych barwach odbył się 31 maja 2009 r.

LOT w maju 2009 r. zaczął prowadzić loty czarterowe pod marką LOT Charters

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

USA - największe towarzystwo na świecie

Postautor: marecki » sobota, 28 sie 2010, 09:41

Amerykański Departament Sprawiedliwości daje zielone światło dla nowych linii lotniczych
PAP - 28-08-2010 08:35
Ministerstwo sprawiedliwości USA w piątek wieczorem dało zielone światło dla połączenia dwóch potężnych linii lotniczych United i Continental Airlines w jedno gigantyczne i największe na świecie towarzystwo lotnicze.
Było to możliwe po osiągnięciu porozumienia między organizującymi się już nowymi liniami a ich konkurentem, towarzystwem Southwest, w sprawie praw do startów i lądowań. Zdaniem ekspertów lotniczych, tym samym usunięto ostatnie formalne przeszkody do połączenia United i Continental Airlines.

Niedawno także Komisja Europejska nie zgłosiła zastrzeżeń do fuzji amerykańskich towarzystw lotniczych. Według europejskich przewoźników, połączenie amerykańskich rywali nie stanowi dla nich zagrożenia. Nowy gigant lotniczy uzupełni ofertę połączeń między Europą a USA.
Zapowiedziane w maju połączenie United i Continental Airlines doprowadzi do powstania lotniczego giganta, który rocznie będzie przewoził ponad 144 mln pasażerów do 370 portów lotniczych w 59 krajach. Do końca tego roku fuzja ma zostać dopięta na ostatni guzik.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Do kieszeni pasażerów !!!

Postautor: marecki » niedziela, 19 wrz 2010, 13:48

Linie lotnicze sięgają do kieszeni pasażerów
Rzeczpospolita - 18-09-2010 08:40
Podróże samolotem będą coraz droższe, bo pojawiają się nowe opłaty. Linie lotnicze szukają pieniędzy, gdzie się da. Tną koszty, zapełniają samoloty i zaczynają zarabiać - pisze "Rzeczpospolita".
Pomysłowość linii w wynajdywaniu możliwości nowych obciążeń jest godna pozazdroszczenia - pisze "Rzeczpospolita". LOT, który stale wprowadza promocje, podniósł ceny biletów, a od pasażerów latających przez Atlantyk kasuje po 5 złotych za każde piwo i 10 złotych za wino.

Najdalej poszły w ściąganiu dodatkowych opłat od pasażerów linie amerykańskie. Tam płaci się dosłownie za wszystko. Sam bilet może wydawać się nawet dość tani, ale opłaty dodatkowe nierzadko przewyższają cenę jego zakupu - czytamy w "Rz". W ubiegłym roku z opłat dodatkowych przewoźnicy amerykańscy zebrali 8 mld dolarów.

Zapominając, że dawna opłata lotniskowa została włączona w cenę biletu, teraz dorzucają nowe podatki. We Francji jest to podatek solidarnościowy, w Niemczech transportowy, w Wielkiej Brytanii podatek od podróżnych, a w USA opłata turystyczna - napisała "Rz"

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

TAP Portugal

Postautor: marecki » środa, 27 paź 2010, 09:25

Przelot z Rzeszowa do Lizbony w sześć godzin
PAP - 26-10-2010 15:17
Zaledwie sześć godzin i 10 minut trwa lot z Rzeszowa przez Warszawę do Lizbony. Możliwość dogodnego połączenia z Portugalią stworzyła firma TAP Portugal we współpracy z PLL LOT.
Katarzyna Połaska z Tap Portugal w Polsce poinformowała PAP, że oferta działająca od września, jest udogodnieniem dla pasażerów. Umożliwia bowiem zakup tylko jednego biletu na całą podróż, a nie dwóch z Rzeszowa do Warszawy i następnie ze stolicy do Lizbony. Ponadto bagaż jest odprawiany tylko raz. Obowiązuje też tylko jedna karta pokładowa.

Zaznaczyła także, że w przypadku, gdy pasażer nie zdąży na samolot do Lizbony z winy przewoźnika (np. spóźnienia samolotu z Rzeszowa do Warszawy), to musi on zagwarantować pasażerowi inne połączenie, bez dodatkowej opłaty.

Według Łukasza Sikory, kierownika działu marketingu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, taka oferta jest zadowalająca.

"Będziemy obserwować z zainteresowaniem to połączenie. Jeżeli frekwencja okaże się wystarczająca, będzie to impuls, byśmy spróbowali wypracować bezpośrednie połączenie. Może niekoniecznie z Lizboną, ale z tamtym rejonem" - powiedział Sikora.

Plan lotów został tak opracowany, że podróżni startujący z Rzeszowa rejsami LOT-u w Warszawie nie muszą długo czekać na przesiadkę na rejsy TAP-u do Lizbony - nieco ponad godzinę. Połączenia takie odbywają się trzy razy w tygodniu: we wtorki, piątki oraz soboty.

Połaska dodała, że tego typu połączenia TAP Portugal uruchomił we wszystkich lotniczych portach regionalnych w kraju.

Połączenie z Rzeszowa przez Warszawę do Lizbony umożliwia także dalszą podróż do Brazylii i Afryki.

TAP Portugal posiada największą spośród wszystkich linii europejskich siatkę połączeń do Brazylii. Obejmuje ona lotniska m.in. w Rio de Janeiro, Sao Paulo, Brasilii. Uhonorowany został prestiżową nagrodą dla najlepszej linii lotniczej na trasach między Europą a Ameryką Południową.

Pasażerom podróżującym do Brazylii TAP Portugal oferuje bezpłatny nocleg w Lizbonie. Pasażerowie, którzy lecą z Polski do Brazylii i nie mają zapewnionego połączenia tego samego dnia, mogą skorzystać z bezpłatnego noclegu w Lizbonie. Usługa zawiera zakwaterowanie w jednym z lizbońskich hoteli, śniadanie oraz transfer lotnisko-hotel-lotnisko.

Czytaj więcej: L

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Region Azji i Pacyfiku zamówi 8560 samolotów

Postautor: marecki » środa, 09 mar 2011, 08:50

Rejon Azji i Pacyfiku – najbardziej perspektywicznym rynkiem lotniczym
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 08-03-2011 13:33
Linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku w ciągu następnych 20 lat zamówią około 8560 nowych samolotów, ocenia europejski producent samolotów, Airbus.
Ich łączną wartość szacuje się na 1,2 biliona USD, co będzie stanowić 33 proc. prognozowanych dostaw nowych samolotów na całym świecie w omawianym okresie, czyli ponad 3,6 bln USD. Region Azji i Pacyfiku stanie się tym samym największym rynkiem dla transportu lotniczego, wyprzedzając Europę i Stany Zjednoczone.

Prognoza Airbusa opiera się na "intensywniejszym od przeciętnego" rozwoju ruchu pasażerskiego i towarowego w tym regionie, w połączeniu z koniecznością wymiany ok. 78 proc. spośród 3680 użytkowanych samolotów.

Airbus oczekuje, że liczba pasażerów przewożonych przez linie lotnicze z regionu Azji i Pacyfiku będzie wzrastać rocznie o 5,8 proc., a wolumen towarów - o 7 proc. Dla porównania, średni wzrost na całego świata może wynosić 4,8 proc. w przypadku ruchu pasażerskiego i 5,9 proc. w przypadku cargo.

Airbus przewiduje, że ze względu na koncentrację zaludnienia wokół głównych ośrodków miejskich i zapotrzebowania na większą liczbę miejsc w samolotach, przewoźnicy azjatyccy będą głównie zamawiać jednostki szerokokadłubowe. Oceniają ten popyt w ciągu dwóch następnych dekad na około 3360 nowych samolotów.

Stanowić to będzie 40 proc. wszystkich dostaw szerokokadłubowców na całym świecie i obejmie 780 bardzo dużych płatowców, takich jak A380 i około 2580 samolotów szerokokadłubowych z dwoma przejściami między fotelami, takich jak A330 i nowy A350 XWB.

- Za 20 lat linie lotnicze w regionie Azji i Pacyfiku będą obsługiwać jedną trzecią całego ruchu pasażerskiego na świecie i dwie trzecie ruchu towarowego przechodzącego przez ten region – ocenia Chris Emerson, starszy wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za strategię rozwoju produktu i prognozy rynkowe.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Enter Air - ale tempo !

Postautor: marecki » czwartek, 07 kwie 2011, 08:40


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Virgin na A330

Postautor: marecki » czwartek, 07 kwie 2011, 08:44


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Co trzeba doliczyć lecąc tanimi liniami

Postautor: marecki » piątek, 29 kwie 2011, 08:37

Co trzeba doliczać lecąc tanimi liniami?
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 28-04-2011 15:54
W tanich liniach bez problemu można zarezerwować bilet do Barcelony czy Mediolanu za 100 zł. Jednak, gdy pasażer chce wziąć ze sobą dużą walizkę, wybrać miejsce na pokładzie czy po prostu zapłacić za bilet, musi ponieść dodatkowe koszty.
Wysokość takich opłat może wynieść nawet 250 zł - wynika z analizy danych internetowego biura podróży Tripsta.pl.

- Warunki, które w tradycyjnych linach są standardem, tani przewoźnicy traktują jako wygodę i pobiera za nią wysokie opłaty – mówi Anna Galewska zbiura Tripsta.pl. - Najwięcej trzeba zapłacić za dodatkowy bagaż.

W tanich liniach cena biletu uwzględnia zabranie na pokład małej torby do 10 kg, co nie stanowi problemu przy krótkich wyjazdach. Jeżeli jednak podróż jest nieco dłuższa i wymaga zabrania większej liczby rzeczy, trzeba za to dodatkowo zapłacić.

- Poza sezonem za dużą walizkę pobierana jest opłata w wysokości od 136 zł, jednak w okresie wakacyjnym może wzrosnąć nawet do 220 zł w jedną stronę – dodaje Galewska.

Miejsca w tanich liniach nie są numerowane. Jeżeli pasażer chce wybrać sobie lokalizację na pokładzie – chce siedzieć przy oknie, leci z dzieckiem i chce być blisko toalety lub nie lubi latać na skrzydle - to powinien wykupić pierwszeństwo wejścia do samolotu. Za taką wygodę zapłaci od 20 do 49 zł. W niektórych liniach istnieje także możliwość wykupienia dodatkowej przestrzeni na nogi, co kosztuje pasażera 46 zł.

- Za wszystkie dodatkowe wygody najlepiej zapłacić przez internet, od razu przy rezerwacji biletu lub przy odprawie online, bowiem opłaty wynoszą wtedy od 11 do 45 zł – radzi Anna Galewska – Uiszczane przy odprawie na lotnisku czy przed wejściem do samolotu są co najmniej dwa razy wyższe.

Co więcej, tani przewoźnicy z reguły latają z mniejszych lotnisk, oddalonych nawet o 2 godziny drogi od Barcelony, Mediolanu czy Paryża. Jeżeli pasażer zdecyduje się na taki lot, musi liczyć się opłatami za dojazd do miasta docelowego. Jest to około 40 zł w jedną stronę, co dodatkowo zwiększa koszty całej podróży.


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości