Linie American Airlines znalazły pęknięcia na dużych pylonach, którymi silniki ich Boeingów 767-300 są mocowane do skrzydeł. Informacje takie podały linie lotnicze i producent samolotów. W obawie o to, że problem może dotyczyć samolotów innych linii, firma Boeing stwierdziła, że poleci liniom lotniczym dokonywanie częstszych inspekcji, niż zalecane dotąd kontrole po każdych 1500 startach i lądowaniach.
- Uważamy to za kwestię bezpieczeństwa. Mówimy tu o elemencie łączącym silnik ze skrzydłem - wyjaśnił rzecznik Boeinga, Peter Conte.
Rzecznik linii American Airlines, Tim Wagner, stwierdził, że problem został wykryty około dwóch tygodni temu w jednym Boeingu 767-300 należącym do linii, w którym dokonywano konserwacji innych części.
Linie znalazły pęknięcia na jeszcze jednym Boeingu 767-300, po zbadaniu w sumie 56 samolotów, modeli 767-300 i 767-200. Cały proces w American Airlines zakończył się w poniedziałek w nocy.
- Wykryliśmy ten problem w najlepszym momencie, czyli już na samym początku - powiedział Wagner dodając, że linie lotnicze przesłały pierwszy popękany pylon do laboratorium metalurgicznego, aby ustalić przyczynę powstania uszkodzenia.
- "Do czasu zakończenia specjalistycznych badań trudno mówić o przyczynie" - dodał Wagner, przyznając jednocześnie, że uszkodzone samoloty należały do najstarszych w Ameryce.
Linie American Airlines wykorzystują Boeingi 767-300 do obsługiwania lotów międzynarodowych oraz długodystansowych lotów krajowych. Modele 767-200 latają głównie na trasach międzykontynentalnych.
Poprzednio linie lotnicze odkryły podobne pęknięcia w zagłębieniach, gdzie pylon łączy się ze skrzydłem. To doprowadziło do tego, że pięć lat temu firma Boeing i Federalna Administracja Lotnicza (Federal Aviation Administration) poleciły dokonywanie kontroli właśnie co 1500 cykli.
W wydanej w tym czasie dyrektywie o sprawności do lotu, FAA stwierdziła, że "niniejsza dyrektywa jest wydawana w celu zapobiegania pojawianiu się pęknięć w głównej strukturze rozpórki i poprzez to obniżeniu strukturalnej wytrzymałości tego elementu, co może prowadzić do oddzielenia się go od silnika".
Tłumaczenie i źródło: onet.pl
Pęknięcia na Boeingach 767
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Pęknięcia na Boeingach 767
Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości