ANTONOW
-
- EPGD Spotters
- Posty: 852
- Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
- Lokalizacja: Gdańsk
AN 225
Według informacji prasowych, po rejsie do Australii, dokąd dostarczył ważące 130 ton urządzenia energetyczne, Mrija jest już zakontraktowany do przewozu z Lipska do Abu Dhabi (ZEA) urządzeń irygacyjnych o łącznej wadze 169 ton.
Samolot ten, jako jedyny na świecie, może wznieść się w powietrze z ładunkiem o wadze do 250 ton. Może być on różnorodny, także pod względem rozmiarów i asymetrycznego położenia.
Eksploatacja An-225 pozwoli znacznie zredukować koszty transportu, w porównaniu z dostawą dwoma samolotami An-124-100 Rusłan, którego maksymalny udźwig ładunku wynosi 150 ton.
Mrija ustanowił dotychczas 240 rekordów lotniczych, z czego wiele wpisano do Księgi Guinessa.
Samolot ten został zbudowany przez to samo biuro projektowe, co Rusłan – Antonowa i wyprodukowany w Zakładach Lotniczych Antonow w Kijowie. Pierwsza data oblotu nastąpiła w 1988 r.
Mrija miał służyć do wynoszenia radzieckiego wahadłowca kosmicznego Buran. Program upadł, z braku funduszy.
Dotychczas zbudowano jedyny egzemplarz An-225, który należy do ukraińskich linii cargo Antonov Airlines. Według doniesień prasy, dokończenie budowy drugiego egzemplarza kosztowałoby ok. 300 mln USD.
Samolot ten, jako jedyny na świecie, może wznieść się w powietrze z ładunkiem o wadze do 250 ton. Może być on różnorodny, także pod względem rozmiarów i asymetrycznego położenia.
Eksploatacja An-225 pozwoli znacznie zredukować koszty transportu, w porównaniu z dostawą dwoma samolotami An-124-100 Rusłan, którego maksymalny udźwig ładunku wynosi 150 ton.
Mrija ustanowił dotychczas 240 rekordów lotniczych, z czego wiele wpisano do Księgi Guinessa.
Samolot ten został zbudowany przez to samo biuro projektowe, co Rusłan – Antonowa i wyprodukowany w Zakładach Lotniczych Antonow w Kijowie. Pierwsza data oblotu nastąpiła w 1988 r.
Mrija miał służyć do wynoszenia radzieckiego wahadłowca kosmicznego Buran. Program upadł, z braku funduszy.
Dotychczas zbudowano jedyny egzemplarz An-225, który należy do ukraińskich linii cargo Antonov Airlines. Według doniesień prasy, dokończenie budowy drugiego egzemplarza kosztowałoby ok. 300 mln USD.
-
- Moderator
- Posty: 3934
- Rejestracja: czwartek, 24 cze 2010, 12:55
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ANTONOW
300 mln $ - wow!
Może jak ten jedyny się wyeksploatuje.....
Może jak ten jedyny się wyeksploatuje.....
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam!
Rafał
http://rafaltrzcinski.digart.pl
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011154965540
Rafał
http://rafaltrzcinski.digart.pl
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011154965540
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości