Katastrofa na lotnisku w Gdyni

...wszystko o siłach powietrznych
Awatar użytkownika
saj4
Posty: 118
Rejestracja: wtorek, 12 sie 2008, 09:48
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Katastrofa na lotnisku w Gdyni

Postautor: saj4 » wtorek, 31 mar 2009, 16:44

Na lotnisku wojskowym Marynarki Wojennej w Gdyni w Babich Dołach doszło do katastrofy samolotu typu Bryza – poinformował na platformę Kontakt TVN24 internauta. Według pierwszych informacji, w katastrofie zginęły cztery osoby.
Do katastrofy doszło po godzinie 17. Jak powiedział TVP Info rzecznik Marynarki Wojennej w katastrofie zginęły cztery osoby.

- Leciał samolot i po pewnym czasie nad lotniskiem unosił się czarny dym. Pojechały karetki, straż. Co chwila słychać syreny – relacjonuje, co się dzieje w okolicach lotniska nasz widz.

Samolot patrolowo–rozpoznawczy An-28B1R (M-28 Bryza) przeznaczony jest do patrolowania akwenów morskich i poszukiwania rozbitków. Samolot jest wyposażony w radar obserwacji obiektów nawodnych i system transmisji danych.


Czy to jakiś czarny rok dla lotnictwa polskiego ?

Kair
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kair » wtorek, 31 mar 2009, 17:47

ten egzemplarz spadł
Obrazek
źródło: airplane-pictures.net
Ostatnio zmieniony środa, 01 kwie 2009, 08:14 przez Kair, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kornikgdansk
Posty: 447
Rejestracja: czwartek, 19 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: kornikgdansk » wtorek, 31 mar 2009, 20:38

Obrazek

Lądujący minister Klich

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » wtorek, 31 mar 2009, 20:43

Dzisiaj około godziny 16:45, na lotnisku wojskowym Marynarki Wojennej w Gdyni Babich – Dołach, doszło do wypadku samolotu transportowego An-28. Do zdarzenia doszło w trakcie podejścia do lądowania. Na pokładzie znajdowało się 4 członków załogi.

Samolot wykonywał rutynowe zadania szkoleniowe. Polegało ono między innymi na lądowaniu w sytuacji awaryjnej z wykorzystaniem jednego pracującego silnika. Zgodnie z obowiązującymi procedurami nad bezpieczeństwem lotów czuwały służby zabezpieczenia. Natychmiast interweniowała Wojskowa Straż Pożarna, wojskowe jednostki medyczne oraz zabezpieczenia lotów. Obecnie na lotnisku trwa zabezpieczenie miejsca zdarzenia.
W wypadku zginęło 4 członków załogi:

komandor podporucznik pilot (48 lat) – pilot kontrolujący, 1500 godzin nalotu;
kapitan marynarki pilot (36 lat) – dowódca załogi, pilot szkolący-instruktor, 1134 godzin nalotu;
porucznik marynarki pilot (27 lat) – pilot szkolony, 260 godzin nalotu;
chorąży sztabowy marynarki (43 lata) – technik pokładowy, 1900 godzin nalotu.
Rodziny naszych lotników, którzy zginęli zostały powiadomione i otoczone opieką.

W czasie wypadku nad lotniskiem panowały następujące warunki meteorologiczne:

zachmurzenie duże;
podstawa chmur 6 km;
widzialność 10 km;
wiatr zachodni 24 km/h;
temperatura powietrza 12.2 stopnia celsjusza.
Dowódca Marynarki Wojennej ogłosił żałobę. Bandery okrętów zostaną opuszczone do połowy masztów.

Samolot transportowy An-28 o numerze burtowym 1007 rozpoczął służbę w marcu 1997 roku. Łączny nalot tej maszyny wynosił 1500 godzin.

Dane taktyczno-techniczne samolotu transportowego An-28:

Prędkość przelotowa: 335 km/h;
Prędkość maksymalna: 350 km/h;
Prędkość startu: 135 km/h;
Prędkość lądowania: 140 km/h;
Prędkość opadania: 4 ÷ 20 m/s;
Prędkość wznoszenia w warunkach przelotu: 8 m/s;
Długość startu: 410 m;
Zasięg: 1230 km;
Wysokość przelotowa: 3000 m;
Maksymalny pułap: 6000 m;
Maksymalna masa startowa: 7000 kg.


zrodlo www.mw.mil.pl

poniżej zdjęcie tego samolotu, które miałem okazje wykonac 12 grudnia 2008

Obrazek

W związku z katastrofą samolotu An-28 „Bryza” informujemy, że na polecenie ministra Obrony Narodowej Bogdana Klicha zostały wstrzymane loty wszystkich maszyn tego typu w Siłach Zbrojnych. Rozkaz w tej sprawie wyda Dowódca Sił Powietrznych.

www.mon.gov.pl

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » środa, 01 kwie 2009, 20:48

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/artic ... lota_.html
Obawiam sie , że to tak właśnie mogło być, nieopanowany go around na jednym silniku.

Kaspar
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 20:41
Lokalizacja: EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kaspar » środa, 01 kwie 2009, 21:25

w/g relacji naocznego świadka jaką miałem okazje posłuchać to taki bieg wydarzeń jest bardzo prawdopodobny.Ona własnie bokiem wpadła na drzewo a dopiero potem spadła miedzy schronohangary.

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » czwartek, 02 kwie 2009, 00:26

A jaki może być minimalny skład załogi Bryzy w przypadku takich ćwiczeń?
Wystarczy pilot szkolony i instruktor?
Jakie zadanie ma pilot kontrolujący i czy zawsze konieczny jest technik pokładowy?

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 02 kwie 2009, 08:44

MarcoPolo pisze:A jaki może być minimalny skład załogi Bryzy w przypadku takich ćwiczeń?
Wystarczy pilot szkolony i instruktor?
Jakie zadanie ma pilot kontrolujący i czy zawsze konieczny jest technik pokładowy?


W cywilu minimalny sklad zalogi to 2 pilotow ( tak samo jak u nas w SG).
W wojsku jest dodatkowo technik pokladowy. w tym locie dodatkowo byl jeszcze inspektor z ramienia Brygady ktory kontrolowal przebieg szkolenia.

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » czwartek, 02 kwie 2009, 09:00

Dzięki Mariusz.
Do czego zmierzam jest chyba czytelne - jeżeli to jest tak ryzykowne ćwiczenie, to po cholerę ryzykować życiem dwóch dodatkowych ludzi?
No chyba, że technik pokładowy też tu się czegoś uczy, co może w przyszłości uratować sytuację.
Podejrzewam, że inspektor też mógłby polecieć dopiero po zakończeniu szkolenia zamiast instruktora, aby ocenić stopień przygotowania pilota do takiej sytuacji awaryjnej.
No ale to tylko taka moja logika, może musiało tak być...

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » czwartek, 02 kwie 2009, 09:39

MarcoPolo pisze:Dzięki Mariusz.
Do czego zmierzam jest chyba czytelne - jeżeli to jest tak ryzykowne ćwiczenie, to po cholerę ryzykować życiem dwóch dodatkowych ludzi?
No chyba, że technik pokładowy też tu się czegoś uczy, co może w przyszłości uratować sytuację.
Podejrzewam, że inspektor też mógłby polecieć dopiero po zakończeniu szkolenia zamiast instruktora, aby ocenić stopień przygotowania pilota do takiej sytuacji awaryjnej.
No ale to tylko taka moja logika, może musiało tak być...


Myślę, że wszystko w Wojsku jest ryzykowne, samo to że dostajesz broń do ręki, już wtedy musisz ufać że twój kumpel nie wpakuje w ciebie magazynka z kałacha na ćwiczeniach. Tak samo było w tym locie, inspektor dowiaduje się że to jest ryzykowne zadanie i co mówi pilotowi sorki nie polecę z tobą to jest za ryzykowne. Wszystko opiera się na wzajemnym zaufaniu, a piloci przecież nie byli żółtodziobami

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » sobota, 04 kwie 2009, 22:55

na naszej stronie krótkie info o katastrofie oraz kilka fotek maszyny przed zdarzeniem.

Komisja znalazła czarną skrzynkę samolotu.Została wysłana do odczytu,informacje z niej komisja otrzyma za ok 2-3 tyg.W przyszłym tygodniu szczątki maszyny trafią do hangaru gdzie będa badane pod kątem przyczyn katastrofy.

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 15 kwie 2009, 15:22

Dzisiaj odbyło się pożegnanie lotników , którzy zgineli w katastrofie An-28
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=32437

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » piątek, 12 cze 2009, 20:06


Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 01 lip 2009, 17:46

Raport końcowy Komisji Badania Wypadków Lotniczych
http://www.wp.mil.pl/pliki/File/zalaczn ... wyAn28.pdf


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie wojskowym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości