nowy D200 za 3 tysie

...o sprzęcie - porównania, testy, pytania itp.
Awatar użytkownika
marcinha
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 24 wrz 2007, 10:18
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

nowy D200 za 3 tysie

Postautor: marcinha » piątek, 12 paź 2007, 16:27

http://www.quest4cameras.com/viewproduc ... id=3150835

czy może poczekać pół roku lub dłużej, może u nas za tyle się kupi?
a co z gwarancją? chyba nikonowska z usa nie obowiązuje w EU, czy
ktoś ma jakieś doświadczenia z tym? czy warto zaryzykować brak gwarancji?

Awatar użytkownika
Michun
Posty: 208
Rejestracja: wtorek, 18 lip 2006, 11:55
Lokalizacja: EPGD mam zaraz za lasem.
Kontaktowanie:

Postautor: Michun » piątek, 12 paź 2007, 16:39

Jeśli chodzi o naprawy gwarancyjne w Nikonie to i tak byś chyba wiele nie stracił. Ja dałem obiektyw do serwisu na naprawe gwarancyjną w czerwcu, a gotowy był pod koniec......sierpnia. I z tego co wiem ze sklepów fotograficznych u nich to jest norma. Dzwoniłem do nich kilka razy żeby ich pogonić ale bez skutku. Nie nastawiał bym sie chyba na te gwarancję. Z reszta kilka osób zna mroczną historię mojego sprzętu w serwisie.
Ostatnio zmieniony piątek, 12 paź 2007, 16:42 przez Michun, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
________________________________

...:::Ελληνική Πολεμική Αεροπορία:::...
________________________________

Awatar użytkownika
marcinha
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 24 wrz 2007, 10:18
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: marcinha » piątek, 12 paź 2007, 16:41

a co się stało z obiektywem? typowa, częsta, rzadka wada?

Awatar użytkownika
Michun
Posty: 208
Rejestracja: wtorek, 18 lip 2006, 11:55
Lokalizacja: EPGD mam zaraz za lasem.
Kontaktowanie:

Postautor: Michun » piątek, 12 paź 2007, 16:45

Posypał się Auto Focus w Nikonie 55-200mm f/4-5.6G DX. Wada nie jest chyba dosc częsta w kazdym razie naprawa z tego co sie dowiedziałem trwa jakies pół godzinki więc widac jak olewają klientów.
Pozdrawiam.

________________________________



...:::Ελληνική Πολεμική Αεροπορία:::...

________________________________

Awatar użytkownika
marcinha
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 24 wrz 2007, 10:18
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: marcinha » piątek, 12 paź 2007, 16:48

o szajs..

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » piątek, 12 paź 2007, 17:34

Mi swego czasu odpadł wybierak na tylnej ściance F80. Wymienili mi w 3 godziny. Z tym, że to nie była naprawa gwarancyjna.
+ A.net + JP +

Awatar użytkownika
marcinha
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 24 wrz 2007, 10:18
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: marcinha » piątek, 12 paź 2007, 17:38

a jakiego rzędu był to koszt, Persy?

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » piątek, 12 paź 2007, 18:00

O ile dobrze pamiętem to jakieś 50 czy 70zł za robociznę oraz.... 2zł za części :D

Co ciekawe, początkowo umawiałem się na wymianę całej tylnej ścianki, ale na miejscu stwierdzili, że to bez sensu i że wymienią tylko sam wybierak to będzie taniej.
+ A.net + JP +

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » piątek, 12 paź 2007, 18:06

Aparat oczywiście w bardzo atrakcyjnej cenie. O gwarancji zapomnij - problem w Polsce jest już nawet z egzemplarzami kupionymi w Niemczech, a co dopiero w USA. Chodzi o to, że każdy egzemplarz ma w pudełku międzynarodową kartę gwarancyjną z fabrycznie nadrukowanym numerem seryjnym danego sprzętu, przy czym w każdym kraju występuje ścisła ewidencja numerów seryjnych egzemplarzy przeznaczonych do sprzedaży w ramach oficjalnej dystrybucji Nikona w danym kraju. W ramach UE jeszcze jakoś idzie to załatwić (czasem z wielkimi trudnościami), ale w przypadku USA praktycznie szanse są nikłe.

Oczywiście polska dystrybucja Nikona dodaje jeszcze zazwyczaj polską kartę gwarancyjną, która nie posiada nadrukowanego numeru seryjnego (ta karta winna być stosowana w Polsce zamiast karty międzynarodowej). Niestety w ewidencji mogą sprawdzić numer z tabliczki znamionowej na korpusie, więc nie warto samemu wpisywać numeru aparatu z USA na polskiej karcie. Odeślą na pewno "z podziękowaniami". :wink:

Co do usterki obiektywów - awaria autofokusa należy do najczęstszych usterek w Nikkorach (najczęstszych, to nie znaczy częstych w ogóle). Obiektywy Nikona nie psują się częściej niż Canona. Obiektywy z wysokiej półki często mają trwalszą i lepszą optykę, dłużej wytrzymującą próbę czasu niż produkty Canona. Wszystko jednak zależy głównie od tego, jak się dany sprzęt użytkuje.

Ostatnia sprawa: serwis Nikona w Polsce pozostawia wiele do życzenia w kwestii szybkości realizowania napraw (gwarancyjnych i pogwarancyjnych). Nie dotyczy to tylko i wyłącznie klientów indywidualnych, ale także podmiotów prawnych.

Takie są fakty... :wink:
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
marcinha
Posty: 48
Rejestracja: poniedziałek, 24 wrz 2007, 10:18
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: marcinha » piątek, 12 paź 2007, 18:39

ok, dzięki wszystkim bardzo za opinie i porady.

o ile usterki nie będą za poważne, przy takim serwisie zawszę będę wolał
wydać te parę złotych i mieć sprzęt w 3h, zamiast w 2 miesiące. może
warto zaryzykować biorą pod uwagę atrakcyjną cenę.

dz
pzdr
m


Wróć do „Sprzęt fotograficzny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości