SONY a300

...o sprzęcie - porównania, testy, pytania itp.
Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

SONY a300

Postautor: mnich3001 » piątek, 27 mar 2009, 10:47

Od kilku lat przymierzałem się (mniej lub bardziej) do zakupu lustrzanki, głównie chodziło mi o szeroki kąt czego w kompaktach brakuje.

Po tych kilku latach żona powiedziała mi: - weź się chłopie tak nie męcz i se w końcu kup. Zaś spędziłem kilka nocy cza przeglądaniu sieci w poszukiwaniu potrzebnych informacji. Na aparat nie chciałem wydawać majątku, nie jestem zawodowym fotografem, na zdjęciach raczej już nie zarobię wiele (tak, mój pierwszy kompakt SONY DSC P51 zwrócił mi się w pół roku z niezłą górką) więc na prawie profesjonalne lustrzanki nawet nie patrzyłem.

I tak w zawodach stanęły w kolejności cenowej:

SONY a200,
CANON EOS 1000D,
SONY a300,
NIKON D60 VR,
CANON EOS 450D.

Pierwszy odpadł CANON EOS 1000D za tandetne wykonanie, za ok. 1.700zł z obiektywem bez stabilizacji można go dostać w TESCO na Chełmie - tak na początek. Przyznam, że bardzo byłem napalony na ten wariant, z czasem bym sobie dokupił jakieś lepszejsze obiektywy. Ale jak go miałem w ręku to jakby powietrze ze mnie uleciało. Nie wiem co ma w środku ale z zewnątrz wygląda gorzej niż aparacik mojej żony za 200 z Biedronki ...

Drugi odpadł SONY a200, jak mam kupować nowy aparat to bym wolał z podglądem, nawet z samej ciekawości jak sprawdza się to niby rewelacyjne rozwiązanie SONY.

W półfinale zostały:

SONY a300,
NIKON D60 VR,
CANON EOS 450D.

Wszystkie 3 aparaty dostępne w "salonie" NIKONa w CH MEDISON po chyba najbardziej przestępnych cenach.

CANON EOS 450D - body tak samo tandetne jak w 1000, z obrzydzeniem odstawiłem na półkę. Nie wydam dobrze ponad 2.000zł na jakąś chińską tandetę.