Czy EF 70-300 IS USM jest dobry,drogi itp.

...o sprzęcie - porównania, testy, pytania itp.
AirMario
Posty: 115
Rejestracja: środa, 22 lut 2006, 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Czy EF 70-300 IS USM jest dobry,drogi itp.

Postautor: AirMario » czwartek, 14 gru 2006, 16:48

edit
Ostatnio zmieniony niedziela, 14 sty 2007, 14:03 przez AirMario, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam, Mariusz

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » czwartek, 14 gru 2006, 17:46

Sprzęt Canona zakupiony w Polsce jest objęty gwarancją producenta i bez przeszkód może być serwisowany na terenie naszego kraju (serwis w Warszawie). Wystarczy przedstawić dowód zakupu, nie trzeba zwracać się z tym do sprzedawcy (chociaż oczywiście można).
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » czwartek, 14 gru 2006, 18:20

Arek:
na amerykańską gwarancję nie załatwisz naprawy za darmo.
na gwarancję sklepu (paragon) też nie
to działa tak że wysyłasz im (sklepowi) sprzęt i oni za swoje pieniądze naprawiają go u canona nie za darmo
ja to tak rozumiem choć popraw jeśli nie mam racji
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Sebastian Elijasz

Postautor: Sebastian Elijasz » czwartek, 14 gru 2006, 22:35

W Polsce Canon serwis nie uważa gwarancji miedzy narodowych.
Tylko sprzęt zakupiony w Polsce naprawia w czasie trwania gwarancji.
To po pierwsze.
Dwa to ze sam w czasie trwania gwarancji możesz wysłać na koszt serwisu do naprawy przez firme kurierska.
Chyba ze masz blisko do sklepu gdzie się kupowało i za jego pośrednictwem to uczynisz.
Przerabiałem to z Kodakiem i Canonem EOS 350D i to nie raz jak pamiętacie.
I z innymi akcesoriami jest to samo.

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » piątek, 15 gru 2006, 00:07

KubaN pisze:Arek:
na amerykańską gwarancję nie załatwisz naprawy za darmo.
na gwarancję sklepu (paragon) też nie
to działa tak że wysyłasz im (sklepowi) sprzęt i oni za swoje pieniądze naprawiają go u canona nie za darmo
ja to tak rozumiem choć popraw jeśli nie mam racji


Jasne Kuba, dlatego napisałem o sprzęcie zakupionym w Polsce (nie sprowadzanym z USA). W przypadku sprzętu zza "wielkiej wody" mogą być większe problemy i w tym przypadku masz rację. :)

Jeśli chodzi o gwarancję sklepową to również zupełnie odrębna sprawa - wówczas załatwia to sklep, w którym dany sprzęt się kupiło. Użytkownik nie płaci nic, co nie znaczy, że sklep też nic nie płaci za naprawę :wink: . Mi chodziło jedynie o sytuację, w której rozpatrujemy sprzęt kupowany w Polsce z legalnego źródła.

Sprzęt do nabycia na Allegro to temat rzeka. Wszyscy to doskonale wiedzą. Jeżeli szkiełko czy aparat pochodzi np. z dystrybucji niemieckiej (europejskiej --> kraje wymienione na stronie Canona), to Canon Polska też powinien taką gwarancję respektować. Co innego ze sprzętem spoza Europy.
Pozdrawiam serdecznie

Arek

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » piątek, 15 gru 2006, 00:23

Arek pisze:
KubaN pisze:Arek:
na amerykańską gwarancję nie załatwisz naprawy za darmo.
na gwarancję sklepu (paragon) też nie
to działa tak że wysyłasz im (sklepowi) sprzęt i oni za swoje pieniądze naprawiają go u canona nie za darmo
ja to tak rozumiem choć popraw jeśli nie mam racji


Jasne Kuba, dlatego napisałem o sprzęcie zakupionym w Polsce (nie sprowadzanym z USA). W przypadku sprzętu zza "wielkiej wody" mogą być większe problemy i w tym przypadku masz rację. :)

Jeśli chodzi o gwarancję sklepową to również zupełnie odrębna sprawa - wówczas załatwia to sklep, w którym dany sprzęt się kupiło. Użytkownik nie płaci nic, co nie znaczy, że sklep też nic nie płaci za naprawę :wink: . Mi chodziło jedynie o sytuację, w której rozpatrujemy sprzęt kupowany w Polsce z legalnego źródła.

Sprzęt do nabycia na Allegro to temat rzeka. Wszyscy to doskonale wiedzą. Jeżeli szkiełko czy aparat pochodzi np. z dystrybucji niemieckiej (europejskiej --> kraje wymienione na stronie Canona), to Canon Polska też powinien taką gwarancję respektować. Co innego ze sprzętem spoza Europy.


Najtańszy 100-400 od urzytkownika : Beata.su po 5050 jaki widziałem możliwe do negocjacji był właśnie z Niemiec sprowadany.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » piątek, 15 gru 2006, 00:57

Jeszcze kończąc temat uznawania gwarancji przez Canon Polska:
Nie wiem Sebastian jak dawno korzystałeś z serwisu Canona, ale musiało to być już jakiś czas temu, bo od momentu wstąpienia Polski do UE nasz kraj jest objęty tzw. European Warranty System (EWS). W myśl przepisów EWS oznacza to, że Autoryzowane Centrum Serwisowe Canon Polska jest zobowiązane do realizacji napraw gwarancyjnych sprzętu zakupionego po dacie wstąpienia Polski do UE, na obszarze objętym przepisami EWS.

To tak k-woli Twojego "pierwszego".

BTW: Szkoda, że to Panasonic a nie Canon jako pierwszy zniósł w ogóle karty gwarancyjne. Na dowolny sprzęt Panasonica zakupiony po dniu 17.09.2006 r. gwarancja jest honorowana na podstawie tylko dowodu zakupu.

Jednym słowem, niech sprzęt działa i się nie psuje :wink:
Pozdrawiam serdecznie

Arek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » piątek, 15 gru 2006, 10:06

Ja osobiscie rowniez polecam obiektyw, który sprzedaje Kaspar. Ostatnio szukajac recenzji innego obiektywu, natrafilem na opis wlasnie tego. W wielu opisach zostal oceniony bardzo pozytywnie i okreslony jako ukryta L'ka.

Jednak cena 2 000 PLN za uzywany obiektyw jest moim zdaniem troche przesadzona.

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » piątek, 15 gru 2006, 14:55

Spotter pisze:Ja osobiscie rowniez polecam obiektyw, który sprzedaje Kaspar. Ostatnio szukajac recenzji innego obiektywu, natrafilem na opis wlasnie tego. W wielu opisach zostal oceniony bardzo pozytywnie i okreslony jako ukryta L'ka.

Jednak cena 2 000 PLN za uzywany obiektyw jest moim zdaniem troche przesadzona.


Dokładnie, za tą kasę możesz już mieć b. dobre szkło jakim jest 70-200 4L
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Bartek

Postautor: Bartek » piątek, 15 gru 2006, 15:08

KubaN pisze:
Spotter pisze:Ja osobiscie rowniez polecam obiektyw, który sprzedaje Kaspar. Ostatnio szukajac recenzji innego obiektywu, natrafilem na opis wlasnie tego. W wielu opisach zostal oceniony bardzo pozytywnie i okreslony jako ukryta L'ka.

Jednak cena 2 000 PLN za uzywany obiektyw jest moim zdaniem troche przesadzona.


Dokładnie, za tą kasę możesz już mieć b. dobre szkło jakim jest 70-200 4L


No prawie, trzeba by dodac jeszcze niecale 500zl, ale np dodajac 200 masz nowke 70-300 z gwa.

Sebastian Elijasz

Postautor: Sebastian Elijasz » piątek, 15 gru 2006, 18:41

KubaN pisze:Dokładnie, za tą kasę możesz już mieć b. dobre szkło jakim jest 70-200 4L

Kuban ma racje

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » piątek, 15 gru 2006, 20:33

Co do tego 70-400 L - nie podniecal bym sie nim az tak bardzo, bo w jednym tescie jaki widzialem, porownywano go rownolegle wlasnie z powyzszym 70-300 i ta L'ka chyba tylko w ostrosci (czas i mniejszy blad pomiaru) byla lepsza od naszego. Zas ten wypzredzal L'ke w pozostalych czynnikach branych pod uwage podczas testu. Oczywiscie porywnywanie jest dla zakresu 70-200mm. Zreszta, zobaczcie sobie sami:
http://www.optyczne.pl/index.php?test=o ... test_ob=52


Wróć do „Sprzęt fotograficzny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości