Pierwsze wykonane foty
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
Pierwsze wykonane foty
Ostatnio zmieniony wtorek, 10 lut 2009, 22:12 przez Siernik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
To może ja zacznę....
Lufa całkowicie nieostra. Ponadto warunki focenia widzę chyba nienajlepsze (brak słońca, nienajlepsza przejrzystość powietrza). Przeniebieszczone tło - czyli coś nie tak z doborem balansu bieli w tych warunkach. Ogólnie fotka raczej nie do poprawienia, więc trzeba cyknąć samolocik jeszcze raz przy najbliższej okazji
W pozostałych przypadkach jest jeden wspólny element, który rzucił mi się w oczy - poziomowanie kadru. Musisz znaleźć taki element w każdym kadrze (np. linia horyzontu, pas startowy), wg którego należy wypoziomować kadr. Obecnie samoloty "znosi" na jedną stronę.
Kadrowanie głównego motywu - samolotu: staraj się wykonywać jak najciaśniejsze kadry. Samolot (cały ze skrzydłami, bez stateczników ogonowych, sam kadłub, bądź jego fragment, który chcesz uchwycić) powinien wypełniać jak najwięcej kadru. Chodzi o to, by nie zostawało zbyt dużo miejsca z boku. Im ciaśniejsze kadry, tym trudniej będzie Ci je wykonać, zwłaszcza kiedy samoloty będą w ruchu. Moment nieuwagi lub zawahania i główny motyw zostanie ucięty nie tam, gdzie być powinien. To niestety wymaga czasu, nabierzesz wprawy.
Koledzy asekuracyjnie walą seriami, ile fabryka dała. W ten sposób ich szanse, że choć jedno ujęcie będzie dobre, rosną diametralnie.
Zawsze w PS można dodatkowo przyciąć, ale "dorobić" nie każdy potrafi
Eksperymentuj z jasnością zdjęcia, czasami warto skrócić czas naświetlania, albo go wydłużyć, aby osiągnąć lepsze efekty. Tak samo w przypadku przysłony (np. zwiększając przysłonę możesz uzyskać ładne spike'i wokół jasnych świateł, oczywiście w nocy i raczej na statywie).
I na koniec mała uwaga: staraj się cykać samoloty nie zasłonięte przez jakieś klocki, legocar'y i inne cholerstwa, które lgną do samolotu, gdy tylko się zatrzyma, jak ćmy do światła. Na EPGD jest to cholernie trudne, ale czasem się udaje.
Koledzy na pewno dorzucą jeszcze dużo od siebie, gdy tylko znajdą chwilkę wolnego czasu.
Do zobaczenia pod płotem
Lufa całkowicie nieostra. Ponadto warunki focenia widzę chyba nienajlepsze (brak słońca, nienajlepsza przejrzystość powietrza). Przeniebieszczone tło - czyli coś nie tak z doborem balansu bieli w tych warunkach. Ogólnie fotka raczej nie do poprawienia, więc trzeba cyknąć samolocik jeszcze raz przy najbliższej okazji
W pozostałych przypadkach jest jeden wspólny element, który rzucił mi się w oczy - poziomowanie kadru. Musisz znaleźć taki element w każdym kadrze (np. linia horyzontu, pas startowy), wg którego należy wypoziomować kadr. Obecnie samoloty "znosi" na jedną stronę.
Kadrowanie głównego motywu - samolotu: staraj się wykonywać jak najciaśniejsze kadry. Samolot (cały ze skrzydłami, bez stateczników ogonowych, sam kadłub, bądź jego fragment, który chcesz uchwycić) powinien wypełniać jak najwięcej kadru. Chodzi o to, by nie zostawało zbyt dużo miejsca z boku. Im ciaśniejsze kadry, tym trudniej będzie Ci je wykonać, zwłaszcza kiedy samoloty będą w ruchu. Moment nieuwagi lub zawahania i główny motyw zostanie ucięty nie tam, gdzie być powinien. To niestety wymaga czasu, nabierzesz wprawy.
Koledzy asekuracyjnie walą seriami, ile fabryka dała. W ten sposób ich szanse, że choć jedno ujęcie będzie dobre, rosną diametralnie.
Zawsze w PS można dodatkowo przyciąć, ale "dorobić" nie każdy potrafi
Eksperymentuj z jasnością zdjęcia, czasami warto skrócić czas naświetlania, albo go wydłużyć, aby osiągnąć lepsze efekty. Tak samo w przypadku przysłony (np. zwiększając przysłonę możesz uzyskać ładne spike'i wokół jasnych świateł, oczywiście w nocy i raczej na statywie).
I na koniec mała uwaga: staraj się cykać samoloty nie zasłonięte przez jakieś klocki, legocar'y i inne cholerstwa, które lgną do samolotu, gdy tylko się zatrzyma, jak ćmy do światła. Na EPGD jest to cholernie trudne, ale czasem się udaje.
Koledzy na pewno dorzucą jeszcze dużo od siebie, gdy tylko znajdą chwilkę wolnego czasu.
Do zobaczenia pod płotem
Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
- ravecki
- Posty: 1889
- Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 16:27
pierwsze to kadrowanie, spotting to samoloty, pelner nie jest az tak wazny.
drugie ostrosc, nie ma co oczekiwac cudow na poczatku mnie cieszylo jak przeczytalem reg maszyny .
horyznot, moze i ziemia jest okragla ale jak samolot jedzie z gorki to nie jest za dobrze.
samolot ma byc widoczny, czyli wszystkie gadzety ktore moga go zaslaniac nie sa mile widziane.
mysle ze to na poczatek tyle uwag, czekam na kolejne zdjecia.
EDIT - chyba jednoczesnie z Arkiem pisalem te same uwagi
drugie ostrosc, nie ma co oczekiwac cudow na poczatku mnie cieszylo jak przeczytalem reg maszyny .
horyznot, moze i ziemia jest okragla ale jak samolot jedzie z gorki to nie jest za dobrze.
samolot ma byc widoczny, czyli wszystkie gadzety ktore moga go zaslaniac nie sa mile widziane.
mysle ze to na poczatek tyle uwag, czekam na kolejne zdjecia.
EDIT - chyba jednoczesnie z Arkiem pisalem te same uwagi
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
-
- Posty: 679
- Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 21:42
- Lokalizacja: EPMB
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
-
- Posty: 679
- Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 21:42
- Lokalizacja: EPMB
Witaj Siernik Generalnie chodzi o to aby horyzont za samolotem,slupy oświetleniowe,budynki były w pionie i poziomie. Pozwoliłem sobie o przerobienie jednego z Twoich zdjęć :po pierwsze zmniejszyłem po drugie skadrowałem i wypoziomowałem czyli przekręciłem w Photoshopie należało by jeszcze je odszumić ale z braku czasu nie zrobiłem tego. Jeszcze jedna rada staraj się robić zdjęcia bez zbędnych śmieci typu wózki bagażowe i tego typu urządzenia.Chorągiewkę można zlikwidować gorzej z resztą.
Nie masz mi za złe że posłużyłem się twoim zdjęciem ale przyznaj że wygląda lepiej
Nie masz mi za złe że posłużyłem się twoim zdjęciem ale przyznaj że wygląda lepiej
- Blink
- Moderator
- Posty: 2312
- Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
- Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 679
- Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 21:42
- Lokalizacja: EPMB
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
-
- Posty: 950
- Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32
Hello Siernik. Generalnie polecam Ci pooglądać zdjęcia na :
http://www.skrzydla.org
http://www.airliners.net
http://www.jetphotos.net
Dobra sprawa tak sobie na zdjęcia zamieszczone w tych serwisach popatrzeć i potem porównać ze swoimi strzałami.
Pozdrawiam
http://www.skrzydla.org
http://www.airliners.net
http://www.jetphotos.net
Dobra sprawa tak sobie na zdjęcia zamieszczone w tych serwisach popatrzeć i potem porównać ze swoimi strzałami.
Pozdrawiam
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości