Pierwsze wykonane foty
-
- EPGD Spotters
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek, 07 paź 2011, 21:11
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: -== Stali bywalcy na EPGD 2012 ==-
Próbowałem ale na dobre się zaprzyjaźnił jak narazie ;/
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek, 03 wrz 2010, 13:43
- Lokalizacja: Gdynia, Moje Miasto
Re: Pierwsze wykonane foty
grzymek pisze:Oto moje próbki
Zmień tagi na [url][/url] będzie się łatwiej oglądać.
Pozdrawiam, Jacek
- rulez76
- Posty: 472
- Rejestracja: wtorek, 17 maja 2011, 19:26
- Lokalizacja: Sztum - Malbork
- Kontaktowanie:
Re: -== Stali bywalcy na EPGD 2012 ==-
grzymek pisze:Widze że panowie szybcy są , ale niestety coś lotnictwo nie chce się otworzyć Poki co zrzucam na dysk i wybiore w/g mnie te dobre i dorzucę na wątek pierwsze foty
p.s miło było poznać kolegów ( dzieki Karol i Mariusz a także Arek za dobrą garść informacji )
Cała przyjemność po mojej stronie
-
- Posty: 432
- Rejestracja: sobota, 18 lut 2012, 23:05
- Lokalizacja: Rumia/ EPGD
Re: -== Stali bywalcy na EPGD 2012 ==-
A dzieki dzieki Mariusz , nauka do podstawa , własnie meczę obróbkę ale efekty hmmm ....
-
- EPGD Spotters
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek, 07 paź 2011, 21:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Labi
- Posty: 122
- Rejestracja: niedziela, 29 sty 2012, 19:35
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pierwsze wykonane foty
@grzymek: Zdjęcia fajne, tylko kniecznie je wykadruj! OLT ładnie Ci wyszedł.
-
- Posty: 432
- Rejestracja: sobota, 18 lut 2012, 23:05
- Lokalizacja: Rumia/ EPGD
-
- Posty: 432
- Rejestracja: sobota, 18 lut 2012, 23:05
- Lokalizacja: Rumia/ EPGD
-
- EPGD Spotters
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek, 07 paź 2011, 21:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Re: -== Stali bywalcy na EPGD 2012 ==-
Zdecydowanie polecam oba programy, choć do lotnictwa z pewnością lepszy klasyczny photoshop CS2/3/4/5, dużo bardziej profesjonalny. Lightroom bardziej przydaje się do innych fotek chyba że ktoś strzela artystyczne lotnicze.
-
- Posty: 432
- Rejestracja: sobota, 18 lut 2012, 23:05
- Lokalizacja: Rumia/ EPGD
Re: -== Stali bywalcy na EPGD 2012 ==-
@KubaN Ja własnie zaczynam dopiero poznawać CS4 jak i całą resztę ale
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsze wykonane foty
Chciałbym jeszcze raz gorąco powitać świeżą krew i życzyć wytrwałości w nauce.
Zrobiłem mały porządek.
W dziale fotonowości proszę linkować tylko zdjęcia, które już przeszły screening na jakichś galeriach lotniczych.
Natomiast tutaj chwalcie się swoimi zdjęciami, które jeszcze troszkę potrzebują, aby się dostać na galerie
Jak również wszelkie prośby o pomoc / porady / prośby o oceny proszę umieszczać tutaj.
Zrobiłem mały porządek.
W dziale fotonowości proszę linkować tylko zdjęcia, które już przeszły screening na jakichś galeriach lotniczych.
Natomiast tutaj chwalcie się swoimi zdjęciami, które jeszcze troszkę potrzebują, aby się dostać na galerie
Jak również wszelkie prośby o pomoc / porady / prośby o oceny proszę umieszczać tutaj.
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Re: Pierwsze wykonane foty
Kontynuując dyskusję z fotonowości
Istnieje coś takiego jak EXIF - (bez wątpienia o tym wiesz ) oczywiście nie wszystkie fotografie go posiadają po obróbce, niektórzy usuwają, bądź program robi to za nich. To właśnie z EXIFa mogą się dowiedzieć kto jakim sprzętem robi zdjęcia. Ale jak pisałem nie ma to znaczenia, zdjęcie musi spełniać wymogi i niestety nikogo na galeriach nie interesuje czy to był FZ30 czy 500D Widziałem że robisz sporo zdjęć o innej tematyce, więc łatwo będzie Ci się nauczyć podstawowych zasad fotografii lotniczej. Z ostatniego spottingu brakuje mi odpowiedniego kadrowania - nad tym musisz popracować. Jakość jest całkiem dobra i jeżeli będzie dobre kadrowanie, zdjęcia będą miały spore szanse na przyjęcie do galerii Pozwolę sobie wstawić przykład spoza forum:
To zdjęcie z pewnością zostałoby przyjęte do galerii np lotnictwo czy skrzydła. Trzeba pamiętać także o wielkości zdjęcia (min 1024 pix).
Natomiast to nie ma raczej szans na galeriach - głównie dlatego, że zostało zrobione pod słońce. Mimo że może dałbyś rade poprawnie skadrować w proporcjach 3:2 to nie weszłoby właśnie przez słońce w obiektyw.
Ten KTF byłby super gdyby nie kadr, a może dałbyś jednak rade skadrować go w proporcjach chociaż 16:9 i zmniejszyć do 1280x720 i wrzucić na galerie? Zachęcam!
@Labi nie chcę załamywać ale z Lumixa dużo się nie wyciągnie niestety zabawa w spotting wymaga inwestycji choć w najtańszą lustrzankę.
piotras2119 pisze:@KubaN przezucales ostatnio nasze pierwsze wypociny do innego tematu tam są w sumie wszystkie. Generalnie to powstaje mu ziarno na zdjęciach bo zoom jest chyba już cyfrowy a nie optyczny. A co do akceptacji zdjęć to się zgodzę bo nie maja skąd w sumie pobrać informacji o sprzęcie dokładnym i te wymogi niestety są największym utrudnieniem ;/
Istnieje coś takiego jak EXIF - (bez wątpienia o tym wiesz ) oczywiście nie wszystkie fotografie go posiadają po obróbce, niektórzy usuwają, bądź program robi to za nich. To właśnie z EXIFa mogą się dowiedzieć kto jakim sprzętem robi zdjęcia. Ale jak pisałem nie ma to znaczenia, zdjęcie musi spełniać wymogi i niestety nikogo na galeriach nie interesuje czy to był FZ30 czy 500D Widziałem że robisz sporo zdjęć o innej tematyce, więc łatwo będzie Ci się nauczyć podstawowych zasad fotografii lotniczej. Z ostatniego spottingu brakuje mi odpowiedniego kadrowania - nad tym musisz popracować. Jakość jest całkiem dobra i jeżeli będzie dobre kadrowanie, zdjęcia będą miały spore szanse na przyjęcie do galerii Pozwolę sobie wstawić przykład spoza forum:
To zdjęcie z pewnością zostałoby przyjęte do galerii np lotnictwo czy skrzydła. Trzeba pamiętać także o wielkości zdjęcia (min 1024 pix).
Natomiast to nie ma raczej szans na galeriach - głównie dlatego, że zostało zrobione pod słońce. Mimo że może dałbyś rade poprawnie skadrować w proporcjach 3:2 to nie weszłoby właśnie przez słońce w obiektyw.
Ten KTF byłby super gdyby nie kadr, a może dałbyś jednak rade skadrować go w proporcjach chociaż 16:9 i zmniejszyć do 1280x720 i wrzucić na galerie? Zachęcam!
@Labi nie chcę załamywać ale z Lumixa dużo się nie wyciągnie niestety zabawa w spotting wymaga inwestycji choć w najtańszą lustrzankę.
- ravecki
- Posty: 1889
- Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 16:27
Re: Pierwsze wykonane foty
Odpowiedzi do pytan:
temat nieostrego ATR:
- tak jak juz napisal kuban i monty, stawiaj ja jakosc przy wrzucaniu zdjec i mysl o tym ze to nie screener podpisuje sie pod Twoja kolekcja, kazdy ma takie portfolio jakie sobie przygotuje.
Zdjecia mowia o Tobie i budowanie portfolio w oparciu 'a przyjeli', lub co gorzej na metodzie 'screener sie pomylil' jest droga do nikad przynajmniej w swiecie spotterskim.
Uwierz na slowo mamy co jakis czas na pomorzu bohatera co tak kobinuje i potem wstydzi sie przyjechac na gorke, kombinuje focac po krzakach i tlumaczac sie ze on tu tylko przypadkiem byl gdy cos lecialo. Oczywiscie taka osoba dostarcza wiele radosci innym spotterom bo jest sie z kogo posmiac ale mysle ze nie warto isc ta droga.
Slowem wrzucajac fote mysl czy chcesz ja miec w kolekcji.
kategorie - bedzie lapidarnie i dosc obrazowo:
kokpit - miejsca przy pierwszych oknach, z reguly zajmowane przez pilotow , gdzie maja fajne telewizorki i inne takie gzdzety - czyli widok kabiny pilotow.
Kabina - przedzial dla pasarzerow (w przypadku cargo przecial dla ladunkow).
Lotnisko - wido gdzie motywem zdjecia jest lotnisko (ma podkategorie - wierza, rampa, pas startowy, widok ogolny itd) - slowem gdy skupiasz sie robiac fote na infrastrukturze lotniska.
Specjalne malowanie - gdy samolot odbiega od standardowego malowania (np. zloty lot, 'star alliance', 'one world', mig-29 z duzym logotypem (numer boczny 15).
Militarne - gdy samolot zarejstrowany jest w bazie jako maszyna wojskowa
Muzealne - samolot juz nie lata, czasem jest to pomnik, czasem muzealny eksponat, a czasem po prostu stojacy gdzie na plycie i rdzewiejacy egzeplasz czekajacy na jego dalsze losy.
Wypadek - chyba nie trzeba tlumaczyc
Air 2 air - zdecie maszyny robione w powietrzu (z innej maszyny lecacej obok dajmy na to)
Nocne zdjęcie - wykonane po zachodzie slonca
RNAV - samolot na wysokosci przelotowej (taki ze smuga)
Biz Jet - maszyna biznesowa, czyli z reguly mala maszyna ktora sobie lata wazna osobistosc.
Cargo - transportujacy ladunki a nie ludzi
Helikopter - oczywiscosc
Pokazy lotnicze - zdjecia wykonane podczas pokazow lotniszych (np. Radom Air Show)
Backlight - zdjecie robione pod slonce (piszesz zawsze argumentacje czemu samolot wykonany jest warty przyjecia do serwisu)
HD - rozmiar zdjecia 1280x720px
HDR - wykonany w technice HDR (sprawdz w google)
Skany - zdjecia wykonane analogowo i skanowane w celu uzyskania formy cyfrowej
w razie watpilosci pytajcie
temat nieostrego ATR:
- tak jak juz napisal kuban i monty, stawiaj ja jakosc przy wrzucaniu zdjec i mysl o tym ze to nie screener podpisuje sie pod Twoja kolekcja, kazdy ma takie portfolio jakie sobie przygotuje.
Zdjecia mowia o Tobie i budowanie portfolio w oparciu 'a przyjeli', lub co gorzej na metodzie 'screener sie pomylil' jest droga do nikad przynajmniej w swiecie spotterskim.
Uwierz na slowo mamy co jakis czas na pomorzu bohatera co tak kobinuje i potem wstydzi sie przyjechac na gorke, kombinuje focac po krzakach i tlumaczac sie ze on tu tylko przypadkiem byl gdy cos lecialo. Oczywiscie taka osoba dostarcza wiele radosci innym spotterom bo jest sie z kogo posmiac ale mysle ze nie warto isc ta droga.
Slowem wrzucajac fote mysl czy chcesz ja miec w kolekcji.
kategorie - bedzie lapidarnie i dosc obrazowo:
kokpit - miejsca przy pierwszych oknach, z reguly zajmowane przez pilotow , gdzie maja fajne telewizorki i inne takie gzdzety - czyli widok kabiny pilotow.
Kabina - przedzial dla pasarzerow (w przypadku cargo przecial dla ladunkow).
Lotnisko - wido gdzie motywem zdjecia jest lotnisko (ma podkategorie - wierza, rampa, pas startowy, widok ogolny itd) - slowem gdy skupiasz sie robiac fote na infrastrukturze lotniska.
Specjalne malowanie - gdy samolot odbiega od standardowego malowania (np. zloty lot, 'star alliance', 'one world', mig-29 z duzym logotypem (numer boczny 15).
Militarne - gdy samolot zarejstrowany jest w bazie jako maszyna wojskowa
Muzealne - samolot juz nie lata, czasem jest to pomnik, czasem muzealny eksponat, a czasem po prostu stojacy gdzie na plycie i rdzewiejacy egzeplasz czekajacy na jego dalsze losy.
Wypadek - chyba nie trzeba tlumaczyc
Air 2 air - zdecie maszyny robione w powietrzu (z innej maszyny lecacej obok dajmy na to)
Nocne zdjęcie - wykonane po zachodzie slonca
RNAV - samolot na wysokosci przelotowej (taki ze smuga)
Biz Jet - maszyna biznesowa, czyli z reguly mala maszyna ktora sobie lata wazna osobistosc.
Cargo - transportujacy ladunki a nie ludzi
Helikopter - oczywiscosc
Pokazy lotnicze - zdjecia wykonane podczas pokazow lotniszych (np. Radom Air Show)
Backlight - zdjecie robione pod slonce (piszesz zawsze argumentacje czemu samolot wykonany jest warty przyjecia do serwisu)
HD - rozmiar zdjecia 1280x720px
HDR - wykonany w technice HDR (sprawdz w google)
Skany - zdjecia wykonane analogowo i skanowane w celu uzyskania formy cyfrowej
w razie watpilosci pytajcie
-
- EPGD Spotters
- Posty: 700
- Rejestracja: piątek, 07 paź 2011, 21:11
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pierwsze wykonane foty
@ravecki @KubaN
dzieki za rady co do portfolio
@KubaN troche zboczenie ze zwyklej fotografii czasami mam. prawda moje kadry nie specjalnie nadaja sie do galerii lotniczych ;/ ale mam wrazenie, ze teraz jest juz troche lepiej
dzieki za rady co do portfolio
@KubaN troche zboczenie ze zwyklej fotografii czasami mam. prawda moje kadry nie specjalnie nadaja sie do galerii lotniczych ;/ ale mam wrazenie, ze teraz jest juz troche lepiej
Ostatnio zmieniony niedziela, 22 kwie 2012, 14:04 przez piotras2119, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości