--==Samoloty Cywilne==---

...zdjęcia wykonane na EPGD
Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » środa, 28 maja 2008, 19:58

no właśnie u mnie nad domem (5 mila) to akurat chyba jest ten moment kiedy sie wysuwa, często z jednej strony domu widzę ze ma zamknięte a jak już przeleci na druga jest otwarte

Obrazek

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » środa, 28 maja 2008, 20:05

Kamil, a powiedz jeszcze czy to był 29 czy 11. Nie za bardzo wiem gdzie mieszkasz, a w użyciu była dzisiaj jedenastka.

Pozdrawiam

EDIT

W sumie patrząc po świetle to chyba szedł od wschodu, mam racje?

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » środa, 28 maja 2008, 20:19

Kamil 5 mila?? okolice NDB?
Pozdrawiam serdecznie
__________________________________________
Obrazek

Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » środa, 28 maja 2008, 20:25

leciał na 29 a mieszkam obok głównego wejścia na cmentarz łostowicki
NDB jest na kartuskiej to już chyba 4 mila


Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » środa, 28 maja 2008, 20:27

no to niedaleko NDB :) średnio tak otwierają koła :) pamiętajcie że przy otwarciu podwozia rośnie opór czołowy,czyli zwiększa sie zużycie paliwa :) wizzair powinien na progu otwierac :P
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » środa, 28 maja 2008, 20:32

A ten Wizz to na której mili wychodził na prostą? :wink:
http://www.jetvideos.net/video/view.php?id=270

Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » środa, 28 maja 2008, 20:35

no ten to w ogole pewnie na pierwszej na visual to czesto tak blisko ale jeszcze nigdy nie widziałęm zeby u mnie tak wchodzili i to z prawej strony bo sas z lewej czesto wchodzi


Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » środa, 28 maja 2008, 20:39

Kamil coś mi sie wydaje że to było między 2 a 3 milą od lotniska,bo jedna to zbyt blisko i zbyt niebezpiecznie(tak mi sie wydaje) poza tym czy to visual czy nie ,wiesz teoretycznie mógłby np sie "wstrzelić" w ścieżke podejścia 3 mile od pasa i byłby to ILS a nie visual ;) visual jeżeli nie ma podejscia według przyrządów móze być nawet z prostą równą 10NM
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » środa, 28 maja 2008, 20:45

Macie podany dokładny czas, a prędkość przy podejściu to chyba taka +/- z instrukcji (+ poprawka na to, że się komuś spieszyło)? Ktoś obliczy? :wink:

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » środa, 28 maja 2008, 20:58

dobra zaraz sie policzy ;) biore czas 20 sekund bo według filmiku tyle było od prostej do progu,prędkośc podejścia około 150 knots i wyszło mi 1540 m czyli niecała NM :O zwracam honor Kamil,no chyba że moje obliczenia są niepoprawne
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » środa, 28 maja 2008, 21:21

Tak to wyglądało na oko - niecałe 2km. Teraz możemy już chyba wykasować te dywagacje, bo było to trochę off-topic :D
Dzięki Mati!

LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » środa, 28 maja 2008, 23:51

Mateusz pisze:no to niedaleko NDB :) średnio tak otwierają koła :) pamiętajcie że przy otwarciu podwozia rośnie opór czołowy,czyli zwiększa sie zużycie paliwa :) wizzair powinien na progu otwierac :P


przy schodzeniu??
jezeli samolot daje visualem i okaze sie ze sa za blisko i za wysko, to daja to co moga - czyli podwozie, airbrake, klapy aby zerznac wyskosc - a throttle na idle - wiec jak moze paliwo wzrastac?
Pozdrawiam
LAPA

---=== www.talh.pl ===---

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 29 maja 2008, 07:56

czesc

poskladajmy wszystko do kupy.

1. Widzialem tego Lotusa wczoraj, albo dostal wektora na troche krotsza prosta, ale najprawdopodobniej poprosil podejscie z widocznoscia i scial sobie troche sam . zauwazcie ze lecial pewnie od GRU wiec nic tu dziwnego nie ma.

2. Co do podwozia, wypuszcza sie je tak : zazwyczaj przy normalnym podejsciu instrumentalnym tak by na ok 1100 stopach bylo juz wywalone, na visualu po III zakrecie, albo tak jak chyba Lapa napisal wczescniej zeby wyhamowac samolot.

3. Mateusz co to znaczy za nisko i niebezpiecznie.obowiazuja pewne zasady stabilizacji , szcegolnie jesli chodzi o linie lotnicze. jedni stabilizuja sie na minimum tak jak na to pozwalaja przepisy danej firmy , inni moga miec juz stabilizacje na d KRT i leciec z podwoziem ize wszystkimi bebehami i jarac nie potrzebnie wache.krecac visuala na 29 zawsze sie kiedys musisz wstrzelic w ILSa, to chyba logiczne :) i niestety bedzie to tylko visual,a nie podejscie ILS.

4. A ten wizz z filmu Marco mial tak ze 2 - 2,5 NM .

pozdrowki
Molger
Ostatnio zmieniony czwartek, 29 maja 2008, 10:56 przez Molger, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » czwartek, 29 maja 2008, 08:55

to troszku mi sie namieszało :P no nic ;D znaczy że trza sie jeszcze uczyć sporo. zapomniałem że przy tej odległosci przypustnica na idle juz i paliwo juz nie gra rol. poza tym wydawało mi sie że jak sie robi visuala to ILS nie działa :roll: ale jak widać sie myliłem. Co do odległości obliczonka moga być niedokładne ponieważ miałem dosyć niedokładne dane. no cóż,następnym razem poczekam aż eksperci się wypowiedzą. pozdrawiam
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » czwartek, 29 maja 2008, 09:07

nie ma jak przeczytać fachową odpowiedź,
dzięki


Obrazek


Wróć do „Foto nowości z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości