EURO 2012 a EPGD

...różne na temat naszego lotniska
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 25 kwie 2007, 09:21

No z tym wlasnie problem, bo nie od dzis wiadomo ze Gdynia z malutkim 80 letnim stazem probuje zrobic z siebie drugi Amsterdam:) czasami mam wrazenie to to miasto chcialo by byc panstwem w panstwie.Chyba maja jakies kompleksy:)Zamiast tworzyc jedna wspolna aglomeracje oni chca miec wszystko swoje.

omd
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 04 gru 2006, 11:41
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: omd » środa, 25 kwie 2007, 17:15

Franc pisze: ... czasami mam wrazenie to to miasto chcialo by byc panstwem w panstwie.Chyba maja jakies kompleksy:)Zamiast tworzyc jedna wspolna aglomeracje oni chca miec wszystko swoje.


Na wieść o przyznaniu nam organizacji Euro 2012 Pruszcz Gdański, Kolbudy zadeklarowały pomoc m. inn w budowie dróg, Sopot zadeklarował pomoc finansową i np. skierowanie urzędników dla wsparcia gdańskich.

Gdynia postanowiła pomóc budując ... lotnisko 8) w Babich Dołach. Ale jeżeli w tekście Michała Tuska pada określenie gdyńska Osowa to niczym się nie dziwię. Gdynia kontratakuje :lol:

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » środa, 25 kwie 2007, 19:14

omd pisze:...jeżeli w tekście Michała Tuska pada określenie gdyńska Osowa to niczym się nie dziwię. Gdynia kontratakuje :lol:


Czym? Chyba głupotą i kompletną niewiedzą osób wypowiadających takie brednie... :lol:
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » czwartek, 26 kwie 2007, 19:13

słyszałem ze z EPGD nawet ma lot od USA latać(skoro juz z Rzeszowa już latają a mają mniej pasażerów rocznie)i ponoc jakieś plany na budowe drugiego równoległego pasa w miejscu gdzie idzie teraz droga obok terminalu na wrzeszcz. ale to tylko to co usłyszałem,wiecie cos więcej?

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 26 kwie 2007, 19:59

Jedyne co wiem, to to ze lotnisko z przyjemnoscia da doplaty tym, ktorzy zechca latac z Gdanska do USA. Ale nic poza tym nie slyszalem.

Natomiast jezeli chodzi o drugi pas, to moim zdaniem jest to kompletnie bez sensu i jakis beznadziejny pismak musial poscic smuge. Bo sa znacznie wieksze lotniska od Gdanska, ktore radza sobie z tylko 1 pasem (chociazby STN i LTN), zas LHR, ktory obsluguje ZNACZNIE wiecej pasazerow niz Gdansk, ma TYLKO 2 pasy. Gdyby wybudowali drogi kolowania na calej dlugosci pasa oraz zrobili dosyc geste zejscia z pasa, to wtedy nasze lotnisko byloby w stanie obsluzyc samoloty ladujace/starujace nawet co 1-2 min

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » czwartek, 26 kwie 2007, 20:05

racja...szkoda tylko tych transatlantyków no i czekamy na taxi way'e :D dzięki za info

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » czwartek, 03 maja 2007, 20:28

Dokładnie, drugi pas nam nie grozi, a tam gdzie jest Słowackiego do Wrzeszcza, to wsio budjet lotnisko :D
W zachodniej części będzie taxiwayka na 11 i według starego planu jakieś hangary, także nawet radar może znaleźć się w obrębie lotniska, tzn ogrodzony płotem, a we wschodniej części to ta część Słowackiego będzie stanowiła dolotówkę do nowego terminala, który pewnie będzie w poprzek obecnej Słowackiego.
Jeśli do 2012 ma być nowy duży terminal, to fiu fiu..pięknie. Gdybyśmy na początek mieli ze 4 rękawy, przedłużony pas, taxiway na 29 i 11, ILS na 11, no i rozszerzoną bazę handlingową, to transatlantyki miałyby warunki, ale to jeszcze nie znaczy że by przyszły, do tego jeszcze musi być rynek, samo chciejstwo nie pomoże niestety. :)
No ale życzę nam jak najlepiej :D
Pozdroofka
>>Moje fotki<<
Obrazek

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » czwartek, 03 maja 2007, 20:45

chavez bardzo ładna wizja :) tylko z tymi rękawami i ILSem na 11 to już przesadziłeś chyba z lekka... choć - czas pokaże :P
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
kcsin
Posty: 97
Rejestracja: czwartek, 01 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Gdansk Chełm
Kontaktowanie:

Postautor: kcsin » piątek, 04 maja 2007, 12:37

KubaN pisze:Franc, masz całkowitą rację, każdy z nas tak uważa, ale wytłumacz to proszę osobom odpowiedzialnym za to...

kazdy prezydent miasta chce mieć swój "peron WŁOSZCZOWA" :D

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » niedziela, 06 maja 2007, 21:33

A ja Ci powiem KubaN, że nie przesadziłem, choć wcale mi to nie na łapkę, bo mieszkam na 5 mili do 29 i nie chciałbym rezygnować z przeglądu maszyn. Uważam jednak, że w najbliższej 5-latce czyli do 2012 powinien być ten ILS na 11. Będzie już tyle operacji lotniczych, będą większe maszyny, że wypadałoby odciążyć kierunek lądowań na pasie 29 żeby zmniejszyć hałas nad kilkoma conajmniej osiedlami. Ja wiem że EPGD to nie EPWA, ale rozmawiałem z paroma nielotniczymi mieszkańcami Ursynowa i wiem co czują. W Gdańsku też nie wszyscy są spotterami :(
Ja wiem że to nie przypadkiem 29 jest zasadniczym kierunkiem bo to zależy od wiatrów, ale wiele lądowań mogłoby się odbywać na 11 gdyby był tam ILS. Co do rękawów, jeśli ma być buda na 4 mln pax, to dlaczego nie miałoby być tych 4 rękawów :D
Pozdroofka

>>Moje fotki<<

Obrazek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości