Szansa na powrot BA do Gdanska?

...różne na temat naszego lotniska
Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 05 kwie 2006, 09:23

Teraz tylko pytanie jak czesto beda latac i na jakiej maszynie!!! Ale powiem, ze bardzo sie ciesze, ze BA wejdzie do Gdanska. Bo to moze byc sygnal dla innych tradycyjnych linii, ze dla nich tez jest miejsce i moga zarobic :lol:

Awatar użytkownika
uki
Administrator Forum
Posty: 1017
Rejestracja: środa, 08 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: Gdańsk,Trójmiasto,EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: uki » środa, 05 kwie 2006, 09:53

z ich cenami nie wróżę im utrzymania się. pamiętajcie, że nie będą to loty na Heathrow
Serdecznie Pozdrawiam
______________________________

Łukasz Marek (EPGD_Spotters)

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 05 kwie 2006, 10:12

BA nie ma az takich zlych cen. Przez wlasnie konkurencje tanich linii LO i BA na tarsach do Londynu strasznie obnizyli ceny, ale tez zwiekszylo im sie zapelnienie maszyn. Fakt, ze nie bede latac na LHR, ale jednak sporo luzi bedzie lecialo via LON gdzies dalej. LGW nie jest az tak zasciankowym lotniskiem. Poza tym, co 15 min odjezdza autobus z LGW na LHR i odwrotnie. A bagazami sie nie musisz pzrejmowac, bo robia to za Ciebie ludzie z BA.

Ja ogolnie jestem bardzo optymistycznie nastawiony do BA i do ich powrotu do Gdanska. W koncu zostanie zlamany monopol Star Alliance na tradycyjne linie z GDN i bedzie to duza, liczaca sie linia, a nie jakies male cos.

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » środa, 05 kwie 2006, 10:43

Zgadza się, jeszcze chyba w 1999 latali, sam wówczas leciałem i jest dokładnie tak jak mówi Spotter: nie dbasz o bagaż nie dbasz o bilet, i patrzysz jak Gatwick zostaje w tyle :)
A w autobusie można się kawki napić za friko :)
Jedzie to chyba ze 40 minut jak pamiętam. Zaścianek to nie jest absolutnie, ale transfer z jednego lotniska na drugie to może być problem dla naszych zaściankowych rodaków.
Słyszałem opowiadanie jednej kobiety w Nowym Jorku, myślałem że zdechnę ze śmiechu:
Ty wiesz jakie w Londynie mają ogromne lotnisko ??!! Z terminalu Heathrow na terminal Gatwick prawie godzinę autobusem nas wieźli !! A jaka była dumna że znała nazwy tych "terminali" !! :roll: :lol: :oops:

Pozdroofka

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 05 kwie 2006, 10:52

Taaa, tez w 1999 jeszcze skorzystalem z tego polaczenia. Lecialem wtedy do Paryza i BA mial swietna promocje. Jedyna wada bylo to, ze moja tarsa wygladala tak: GDN-LGW-LHR-ORY. W Londynie mielismy 3h na przedostanie sie z jednego lotniska na drugie.

Poszlismy do pewnego okienka, pokazalismy im nasze bilety lotnicze, dostalismy bileciki na autobus i wsiedlismy do bus'a odpowiedniego koloru (bodajze sa 4 i kazdy jedzie na inny terminal - moze cos sie zmienilo). Tylko niestety my mielismy takiego pecha, ze gdzies na autostradzie byl wypadek i na LHR wpadlismy na 30 min przed odlotem. Musielismy przebookowac bilety na inny samolot - na CDG. I przez to zamiesanie gdzies nasz bagaz zaginal. Ale to tak na marginesie.

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » środa, 05 kwie 2006, 11:00

Tak, to jest właśnie minus takiego połączenia, zawsze może wypaść coś niezależnego od obsługi lotniska. Myślę że również to było przyczynkiem do klęski tego połączenia. Biznesmeni są wygdoniccy i nie lubią za dużo się przesiadać. Wolą tym czasem ślęczeć nad laptopem w jakimś First Class Loungu zamiast pałętać się autobusem po LON, a zwykli śmiertelnicy się boją takich dzikich transferów.
Myślę że siatka połączeń z LGW się trochę rozwinęła przez te parę lat i teraz tych transferów byłoby jednak mniej.

Jeżeli chodzi o typ samolotu to stawiam na TO bo to najmniejsze co mają na LGW. Jak połączenie się rozwinie, to może będzie TO

Pozdroofka

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 05 kwie 2006, 11:28

Z tego co pamietam chavez, to latali na 737-400 do nas i od samego poczatku jak zaczeli latac do KRK to tez na 737-400. Nie rozumiem tego, ale moze juz taka maja polityke. Bardzo bym sie ucieszyl na widok Avro, ale cos czuje, ze go nie zobaczymy u nas. Moze to jest kwestia ekonomiczna, ze na taka trase bardziej sie oplaca 737-400, nizeli Avro czy 737-500. Coz, nie pozostaje nam nic innego, jak czekac i patrzec co z tego wszystkiego wyniknie.

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » środa, 05 kwie 2006, 13:41

Na 734 bym się też nie obraził. A dlaczego uważasz, że bardziej im się opłaci 734 aniżeli 735 czy Avro ? Na początku ? 734 też musi mieć pewien poziom wypełnienia żeby się opłacał, myślałem że jak jest mniej pax to opłaca się mały samolot, a tu proszę, rewolucja jakaś. :D Może ten 734 to też był powód że zrezygnowali ?


Pozdroofka

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 05 kwie 2006, 13:45

Nie, wszystko mi sie nasuwa po przeczytaniu wielu watkow, ze ER4 sa nieekonomiczne. Tez mi sie wydawalo, ze ER4 skoro jest mniejszy, to jest bardziej ekonomiczny. Ale wszystko tak naprawde zalezy od kosztu per capita. I mozliwe, ze przy danym zapelnieniu jest on znacznie nizszy w 737-400 nizeli w Avro czy 737-500. Nie znam dokladnych danych ekonomicznych maszyn, wiec nie bede sie tutaj wypowiadal na 100%, a jedynie wyrazal moje zdanie/przeczucia!!!

Kair
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kair » piątek, 07 lip 2006, 08:37

i jak, są jakieś wieści o Britishu?? Airliner z forum lotnictwo.fora.pl pisze ,że z informacji BA mamy ich na 100% u siebie tylko od kiedy??

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » piątek, 07 lip 2006, 11:49

W grudniu.

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » niedziela, 09 lip 2006, 08:46

Fajnie fajnie. Cieszy mnie bardzo ten british....

po 1 powalczy z monopolem star alliance w gdansku

a po 2 ma bardzo roznorodna i duza flote wiec po cichu mozna liczyc na jakies podmianki typu 757, a w waw nawet 767 byl.... wiec kto wie...

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » poniedziałek, 17 lip 2006, 19:08

Jeżeli będzie obłożenie oczywiście 8) a liczę na przeciętnie 80% i to dość dużo w buisness class bęedzie latało wg mnie. Buisnessmani nie często wybierają low costy, a do Londynu myślę że dużo ich lata, i to pewnie do tej pory przez wawe.

No to teraz zapraszamy Finnair do Helsinek ;-)
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
chavez
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: chavez » piątek, 21 lip 2006, 19:49

Tak, KubaN, też chętnie bym widział Finnair. To by była piękna opcja do latania far east, mają chyba z 7 azjatyckich kierunków jak nie lepiej: Chiny, Indie, Tajlandia, Singapur, Japonia.
British da z kolei kierunki północno-amerykańskie których nie ma z Warszawy, co da Gdańskowi wreszcie porządny wybór latania w świat.
Pozdroofka
>>Moje fotki<<
Obrazek

SebolE

Postautor: SebolE » wtorek, 05 wrz 2006, 10:54

BA na EPGD w zimowy rozkład już nie ma co liczyć.
A na wiosnę zobaczymy.


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości