Test informacji lotniskowych w Polsce
Test informacji lotniskowych w Polsce
Ostatniej nocy obudził mnie mój służbowy telefon. Zdezorientowany rozmówca oczekujący na przylatującą siostrę zadzwonił do mnie z prośbą o pomoc w związku z faktem, iż nie mógł dodzwonić się na całodobową informację w drugim co do wielkości porcie lotniczym w Polsce. Jedyna pomoc jaka przyszła mi do głowy to szybki test informacji lotniskowych w portach lotniczych w Polsce. Oto jego rezulaty.
* Warszawa
Telefon odebrano natychmiast. Dodatkowo na wstępie automatyczna informacja.
* Kraków
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Katowice
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Gdańsk
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Poznań
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Wrocław
Telefon odebrano. Brak informacji automatycznej.
* Łódź
Telefon odebrano natychmiast. Dodatkowo na wstępie automatyczna informacja po polsku i po angielsku.
* Szczecin
Telefon nie został odebrany. Włączyła się informacja automatyczna. Przekierowanie do poczty głosowej. Komunikat: "Brak miejsca w skrytce docelowej. Do widzenia"
* Rzeszów
Telefon odebrano. Informacja automatyczna.
* Bydgoszcz
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
Podsumowując, informacja lotniskowa na czterech lotniskach (Warszawa, Wrocław, Łódź, Rzeszów) na dziesięć działa całodobowo. Należy podkreślić iż numery informacji lotniskowej podawane na stronach internetowych portów lotniczych są podstawowym kanałem komunikacji pasażerów z lotniskiem. Miejmy nadzieję, iż osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy wyciągną wnioski z tego szybkiego testu i w nastepnym teście dodzwonimy się do wszystkich lotnisk. Czego życzymy sobie i pasażerom.
(pasażer.com)
* Warszawa
Telefon odebrano natychmiast. Dodatkowo na wstępie automatyczna informacja.
* Kraków
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Katowice
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Gdańsk
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Poznań
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
* Wrocław
Telefon odebrano. Brak informacji automatycznej.
* Łódź
Telefon odebrano natychmiast. Dodatkowo na wstępie automatyczna informacja po polsku i po angielsku.
* Szczecin
Telefon nie został odebrany. Włączyła się informacja automatyczna. Przekierowanie do poczty głosowej. Komunikat: "Brak miejsca w skrytce docelowej. Do widzenia"
* Rzeszów
Telefon odebrano. Informacja automatyczna.
* Bydgoszcz
Pomimo czterech prób telefon nie został odebrany. Brak informacji automatycznej.
Podsumowując, informacja lotniskowa na czterech lotniskach (Warszawa, Wrocław, Łódź, Rzeszów) na dziesięć działa całodobowo. Należy podkreślić iż numery informacji lotniskowej podawane na stronach internetowych portów lotniczych są podstawowym kanałem komunikacji pasażerów z lotniskiem. Miejmy nadzieję, iż osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy wyciągną wnioski z tego szybkiego testu i w nastepnym teście dodzwonimy się do wszystkich lotnisk. Czego życzymy sobie i pasażerom.
(pasażer.com)
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Pitex pisze:NO to ladnie
W Gdansku nie ma nikogo w nocy wiec nie ma kto odebrac telefonu, sytuacja moze sie zmieni jak wejda w zycie zmany nocne!
Sam dobrze wiesz, ze nie zawsze wszystkie tel sa odbierane. Najlepszym rozwiazaniem byloby kilka osob, ktore na zaminy by pracowaly tylko jako informacja 24h/dobe!!!
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
Spotter pisze:Pitex pisze:NO to ladnie
W Gdansku nie ma nikogo w nocy wiec nie ma kto odebrac telefonu, sytuacja moze sie zmieni jak wejda w zycie zmany nocne!
Sam dobrze wiesz, ze nie zawsze wszystkie tel sa odbierane. Najlepszym rozwiazaniem byloby kilka osob, ktore na zaminy by pracowaly tylko jako informacja 24h/dobe!!!
Tak tylko powiedz mi po co informacja cala dobe Gdansku aktualnie?
Najwiecej telefonow jest w godzianch od 10 - 18 pozniej jest spokoj. a jak zaczynam prace o 4 rano to do goziny 9 nie ma zadnych telefonow, no moze 2 - 3! Wiec w Gdansku informacja calodobowa jest narazie malo potrzebna!
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: wtorek, 21 lut 2006, 08:19
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
jarot pisze:a ja napisze ze z naszą info nie jest wszystko ok. Niejednokrotnie będąc na terminalu widziałem jak na informacji nikogo nie było.
Wiem również, ze do dyżurnego operacyjnego portu ludzie się skarżą, że na info nie mogą się dodzwonić lub nikt nie odbiera - i wówczas oni muszą udzielać informacji
Takie sytuacje tez maja miejsce, gdy brakuje ludzi w gejtach lub przy odprawie, lecz ten problem pojawia sie coraz rzadziej.
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Sluchajcie, co tu duzo mowic. Prawda jest taka, ze jak ktos siedzi w robocie 12h a czasami cos sie jeszcze opozni i na koniec mu sie trafi info, to sie nie dziwie, ze nic mu sie nie chce. I wlasnie wtedy tak jest z telefonami. Albo wogole nie odbieraja, albo odbieraja co ktorys. Nie mowie, ze tak jest dobrze, bo tak jest zle. Ale tez nie dziwie sie tym, co tam siedza.
I dlatego powinny byc wydzielone osoby, ktore by siedzialy non-stop na info i sie tym zajmowaly. Nie tam zadne gate'y, czy bagazniki. Tylko info i koniec!!! Aha. Co jeszcze z moich obserwacji wplywa na pogorszenie dzialania info - oglaszanie tych komunikatow, ktore momentami zdaja mi sie zbedne!!!!
Jezeli juz tam chca miec te wszystkie komunikaty, to te, ktore sie powtarzaja i sa o danych godzinach, powinny byc nagrane i poszczane automatycznie. I tych chyba jest wlasnie najwiecej. Pozostale juz oglaszane recznie.
No i jeszcze jedno. Wyzej napisalem, ze niektore sa zbedne. A mianowicie takie, ze:
- samolot wyladowal - ktos kto czeka, albo sam to sobie zobaczy patrzac na plyte, albo na monitor - bo zazwyczaj w tych miejscach sie czeka
- rozpoczeto odprawe - kazdy zainteresowany zorientuje sie po tym, ze na glownej tablicy bedzie info i na monitorkach nad check-in
- samochody w zatoczce - niech to sobie policja poszcza z tasmy
- boardingi - niech to mowi ktos, kto jest w gate, albo z tasmy (najrozsadniejsze rozwiazanie)
- zakonczenie odprawy - tez sie ktos zorientuje po glownej tablicy, albo na monitorkach (ale zakonczenie odprawy za 5 min powinno byc jak najbardziej oglaszane)
I to sa moje wnioski z moich obserwacji, jak moznaby poprawic dzialanie info na naszym lotnisku.
I dlatego powinny byc wydzielone osoby, ktore by siedzialy non-stop na info i sie tym zajmowaly. Nie tam zadne gate'y, czy bagazniki. Tylko info i koniec!!! Aha. Co jeszcze z moich obserwacji wplywa na pogorszenie dzialania info - oglaszanie tych komunikatow, ktore momentami zdaja mi sie zbedne!!!!
Jezeli juz tam chca miec te wszystkie komunikaty, to te, ktore sie powtarzaja i sa o danych godzinach, powinny byc nagrane i poszczane automatycznie. I tych chyba jest wlasnie najwiecej. Pozostale juz oglaszane recznie.
No i jeszcze jedno. Wyzej napisalem, ze niektore sa zbedne. A mianowicie takie, ze:
- samolot wyladowal - ktos kto czeka, albo sam to sobie zobaczy patrzac na plyte, albo na monitor - bo zazwyczaj w tych miejscach sie czeka
- rozpoczeto odprawe - kazdy zainteresowany zorientuje sie po tym, ze na glownej tablicy bedzie info i na monitorkach nad check-in
- samochody w zatoczce - niech to sobie policja poszcza z tasmy
- boardingi - niech to mowi ktos, kto jest w gate, albo z tasmy (najrozsadniejsze rozwiazanie)
- zakonczenie odprawy - tez sie ktos zorientuje po glownej tablicy, albo na monitorkach (ale zakonczenie odprawy za 5 min powinno byc jak najbardziej oglaszane)
I to sa moje wnioski z moich obserwacji, jak moznaby poprawic dzialanie info na naszym lotnisku.
"To jest śmiech, też na sali", Spotter.
Czytałem i się uśmiałem jak nie wiem.
Jak przyjedzie pasażer z rodzina przejęty lotem ,bo może leci pierwszy raz to akurat patrzy na tablice .
Nie raz wołają do odprawy a do ludzi jeszcze nie dociera .Na ostatnia chwile lecą.
Bo z rodzina musza do końca porozmawiać.
Tak, i jeszcze rejestracje ,typ samochodu tez niech puszczają z taśmy.
Spotter ja wiem, że siedzisz cały czas przy info, albo przy check-in i trujesz ludziom w ucho, ale przeczytaj najpierw, co piszesz.
To nie Atis, że napiszesz raz warunki na lotnisku i leci na około z dysku czy taśmy, do momentu aż się coś zmieni.
Czytałem i się uśmiałem jak nie wiem.
- samolot wyladowal - ktos kto czeka, albo sam to sobie zobaczy patrzac na plyte, albo na monitor - bo zazwyczaj w tych miejscach sie czeka
- zakonczenie odprawy - tez sie ktos zorientuje po glownej tablicy, albo na monitorkach
- rozpoczeto odprawe - kazdy zainteresowany zorientuje sie po tym, ze na glownej tablicy bedzie info i na monitorkach nad check-in
Jak przyjedzie pasażer z rodzina przejęty lotem ,bo może leci pierwszy raz to akurat patrzy na tablice .
Nie raz wołają do odprawy a do ludzi jeszcze nie dociera .Na ostatnia chwile lecą.
Bo z rodzina musza do końca porozmawiać.
- samochody w zatoczce - niech to sobie policja poszcza z tasmy
Tak, i jeszcze rejestracje ,typ samochodu tez niech puszczają z taśmy.
Spotter ja wiem, że siedzisz cały czas przy info, albo przy check-in i trujesz ludziom w ucho, ale przeczytaj najpierw, co piszesz.
To nie Atis, że napiszesz raz warunki na lotnisku i leci na około z dysku czy taśmy, do momentu aż się coś zmieni.
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Polec sobie na inne wieksze lotnisko, posiedz tam chwile, posluchaj i jak wrocisz powiedz mi, czy np. w takim FRA co chwila oglaszaja, ze wyladowal samolot z tamtad, ze odprawa sie konczy, ze zaczyna!!! No dobra, niech nie bedzie FRA, tylko PRG. I nie mow, ze nasze lotnisko jest mniejsze i trzeba inaczej. Lotnisko sie rozwija i tzreba to jakos pozmienaic. Powiem Ci, ze gdyby w PRG ciagle oglaszali to co u nas, to niebyloby miejsca, zeby wcisnac inne komunikay. A info o tym, ze wyladowal samolot o 1200 bedzie ogloszone o 1300. A o FRA nie wspomne!!!
Ale przejecie - zadbajmy o pasazera, ktoremu sie nie chce zerknac na monitory czy tablice. Ale jezeli przyjedzie na lotnisko 2 min pozniej, bo byl jakis wypadek i od niego to nie zalezalo, to wtedy co jest? "Przykro mi, odparwa zamknieta, prosze sie udac do ticket desku i pzrebookowac bilet", czy moze "Odprawa zamknieta, ale my tak sie troszczymy o pasazerow, ze nawet dla Pana zatrzymamy samolot o 1h"?
Wiec pzrestan pisac farmazony, ze wszystko pod pax'a!!! Niestety, ale chyba nasze lotnisko jest jedyne w Polsce, gdzie wszystko sie ogalsza. Juz nawet w KRK tak nie ma!!!! Bo nie ma juz cazasu. Pojdz sobie na lotnisko i posluchaj jak jest u nas w pewnych godzinach. Komunikat za komuniaktem. Nie ma gdzie wcisnac zdania pzrez kilka ladnych minut!!!
I po co to? Sam napisales, ze ludzie nie sluchaja komunikatow i to jest prawda. Ilez razy to ja widzialem jak chwile po ogloszeniu komunikatu ludzie przychodza i sie pytaja o to samo (i schodza z gory). Wiec wlasciwie sam sobie zaprzeczyles!!!
SebolE pisze:Jak przyjedzie pasażer z rodzina przejęty lotem ,bo może leci pierwszy raz to akurat patrzy na tablice .
Nie raz wołają do odprawy a do ludzi jeszcze nie dociera .Na ostatnia chwile lecą.
Bo z rodzina musza do końca porozmawiać.
Ale przejecie - zadbajmy o pasazera, ktoremu sie nie chce zerknac na monitory czy tablice. Ale jezeli przyjedzie na lotnisko 2 min pozniej, bo byl jakis wypadek i od niego to nie zalezalo, to wtedy co jest? "Przykro mi, odparwa zamknieta, prosze sie udac do ticket desku i pzrebookowac bilet", czy moze "Odprawa zamknieta, ale my tak sie troszczymy o pasazerow, ze nawet dla Pana zatrzymamy samolot o 1h"?
Wiec pzrestan pisac farmazony, ze wszystko pod pax'a!!! Niestety, ale chyba nasze lotnisko jest jedyne w Polsce, gdzie wszystko sie ogalsza. Juz nawet w KRK tak nie ma!!!! Bo nie ma juz cazasu. Pojdz sobie na lotnisko i posluchaj jak jest u nas w pewnych godzinach. Komunikat za komuniaktem. Nie ma gdzie wcisnac zdania pzrez kilka ladnych minut!!!
I po co to? Sam napisales, ze ludzie nie sluchaja komunikatow i to jest prawda. Ilez razy to ja widzialem jak chwile po ogloszeniu komunikatu ludzie przychodza i sie pytaja o to samo (i schodza z gory). Wiec wlasciwie sam sobie zaprzeczyles!!!
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości