Terminal 2

...różne na temat naszego lotniska
Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » sobota, 28 lip 2007, 10:53

beznadziejny ten dach wyglada jak faworki
wyglada jak taki z lat 80 tych straszny kanciatyy
znajac zycie zaraz bedzie pelno zaciekow na dachu,
inne terminale tej samej firmy ladniej im wyszly a do gdanska chyba odrzut jakis dali

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » sobota, 28 lip 2007, 11:09

Pod tym linkiem na skyscrappersach trochę więcej wizualek (w tym moich), i nie tylko zwycięskiego projektu.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 76&page=63


Rzut ogólny terminalu zwycięskiego, parkingów i okolic:
http://img518.imageshack.us/my.php?image=jskrzutpw1.jpg

Szczegółowy plan wnętrza
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... ailng9.jpg

Wnętrze zostanie jeszcze zmienione. Będzie więcej przestrzeni i nie 20, a 40 check-inów.

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » sobota, 28 lip 2007, 11:50

Bardzo fajne te plany. Widze tez, ze juz troche bardziej funkcjonalnie pomyslany ten terminal. Dobrze, ze z jednej strony odoloty, a z drugiej przyloty. Podzial na Shengen i Non Shengen tez jest dosyc dobrze zrobiony.

Tylko martwi mnie jedna rzecz, ze w momencie, gdy maszyna przyleci z Shengen a poleci do Non Shengen i bedzie pod rekawem, moze byc maly problem, ze maszyne trzeba przesunac. Ale to chyba nie predko tak u nas bedzie.

No i jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyla - lacznik pomiedzy T1 a T2 jest tylko na poziomie odlotow, i to tylko Non Shengen :shock: Czyli tak - odloty na T1 beda tylko jako Non Shengen? No a co z obecna krajowka? Tez przeciez juz nie bedzie rozroznienia na loty krajowe/miedzynarodowe!!

I ostatnia sprawa - obecny T1 jest przystosowany do budowy rekawow. Na projekcie tego nie widze - czyzby juz zarzucono ten pomysl, czy na tym projekcie nikogo nie obchodzilo T1?

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » sobota, 28 lip 2007, 12:02

Przyjrzyj się dokładnie gdzie jest granica między strefą NON/SH, a SH.
Stary terminal będzie w strefie sh.

Granica ta jest płynna, to będą ściany ze szkła z drzwiami, które będą odpowiednio zamykane, otwierane zaleznie od zapotrzebowania.

Dla samolotów przechodnich ze strefy jednej do drugiej przewidziano gate 2 (licząc od prawej). Przylatuje np. LOT na 737 z LGW i podstawia się pod rękaw na gate 2. Ludki wychodzą, następnie system blokuje dzwi pomiędzy gate 1 a 2, i otwiera te łączące gate 2 z 3. Tym samym gate 2 zmienia się w strefę sh, a 737 może przyjąć ludków i polecieć bez problemu do Monachium (oczywiście na c/s z Lufą :):):) )

W tym układzie stary terminal stałby się po prostu grupą gejtów dla sh.

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » sobota, 28 lip 2007, 12:17

dzieki michal za linki, wkoncu na nich konkretnie widac.

odrazu mozna wychaczyc ze cale 1 pietro jedynie dla pasazerow czyli zero zdjec dla nas:(

a rekawy jakos dziwnie sa opisane jako C, czyli co tylko na 737 i a320 maks? tylko 1 jest na D... cos slabo... az nei chce mi sie wierzyc ze tak prowincjonalnie zrobili rekawy tylko pod male maszyny

a ten mostek z T1 na T2 to moze pod nim bedize jakas miejscowka? bo widac ze droga jest taka mini do terminala na jakis busik czy cos i moze kawalek dalej pod plotem nic nie bedize...
Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » sobota, 28 lip 2007, 12:26

Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. A mianowicie w tym projekcie jest brak zalozenia, ze moga byc paxy transferowi. A dlaczego tak sadze? Bo kazdy pax po wyjsciu z rekawa, musi sie skierowac na schodki prowadzace na dol (btw, bardzo mi to przypomina hale odlotow w CGN - praktycznie te same rozwiazania), a nie ma mozliwosc od razu wejsc w strefe odlotow (tak jak to ma miejsce we FRA w strefach sch). No ale to juz takie moje male czepialstwo.

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » sobota, 28 lip 2007, 12:48

Pod mostkiem będzie brama wjazdowa na płytę.

Każde stanowisko jest na C lub D. Po prostu D ma stać ukosem zajmując dwa stanowiska C. Tam z lewej jest tylko przykład jak to ma wyglądać. Mówiąc wprost, jeśli kiedyś dostaniemy D, to napewno będzie stawał na strefie non-sh. więc o rozmiary maszyn się nie ma co martwić, chyba że chcemy mieć od razu kod E, a ten już raczej nie wejdzie... Choć może tu też coś wymyślą.

Ogólnie miejscówki dla was nie ma - to fakt. Ale nie wiemy dokładnie co będzie w starym terminalu - może zostanie taras. Poza tym port cały czas czeka na wasze stowarzyszenie aby ułatwić wam robienie zdjęć - choć to akurat nie moja sprawa :)

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » sobota, 28 lip 2007, 15:42

Najbardziej boli mnie to wiejskie połączenie z T1. I denerwuje mnie to, że zarzuca się wcześniejsze, ciekawsze projekty i bardziej spójne architektonicznie projekty.

Nie moge przeżyć mojego ulubionego projektu, chociaż wiem, że była to tylko wizualizacja zrobiona sto lat temu i nie biorąca udziału w konkursie. Szkoda, że nikt nie starał się ciągnąć tego projektu:
Obrazek

Boli mnie teże to, co naisał hisaki na skyscrapercity.com. Ten projekt jest lekką modyfikacją projeku dla Wrocławia. Syf, poszli na mega łatwizję i koniec...

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » sobota, 28 lip 2007, 22:32

Nie jest tak źle, mi się nawet podoba, w każdym razie trzeba się będzie przyzwyczaić.

Fakt, że dawny "docelowy" projekt wyglądał bardziej oryginalnie i niepowtarzalnie. Jeśli ktoś przyleciałby do Gdańska z zagranicy pierwszy raz, mógłby zobaczyć taki terminal, jakiego nie ma żadne inne lotnisko na świecie (a nawet nie ma podobnego).

Niestety, gdy sprawa dotyczy czegoś, co naprawdę ma zostać zrealizowane, w grę wchodzi ekonomia, więc obcina się koszty tam, gdzie można. Lepiej (taniej) zmodyfikować istniejący w przeszłości projekt, niż opracowywać nowy od początku. Czysty biznes...

A jeśli chodzi o miejscówki dla spotterów w nowym terminalu... no cóż... coś a'la Wawa, najbliższe w Bysewie.
Pozdrawiam serdecznie
Arek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości