beznadziejny ten dach wyglada jak faworki
wyglada jak taki z lat 80 tych straszny kanciatyy
znajac zycie zaraz bedzie pelno zaciekow na dachu,
inne terminale tej samej firmy ladniej im wyszly a do gdanska chyba odrzut jakis dali
Terminal 2
- Kalim
- Posty: 965
- Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
Pod tym linkiem na skyscrappersach trochę więcej wizualek (w tym moich), i nie tylko zwycięskiego projektu.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 76&page=63
Rzut ogólny terminalu zwycięskiego, parkingów i okolic:
http://img518.imageshack.us/my.php?image=jskrzutpw1.jpg
Szczegółowy plan wnętrza
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... ailng9.jpg
Wnętrze zostanie jeszcze zmienione. Będzie więcej przestrzeni i nie 20, a 40 check-inów.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 76&page=63
Rzut ogólny terminalu zwycięskiego, parkingów i okolic:
http://img518.imageshack.us/my.php?image=jskrzutpw1.jpg
Szczegółowy plan wnętrza
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... ailng9.jpg
Wnętrze zostanie jeszcze zmienione. Będzie więcej przestrzeni i nie 20, a 40 check-inów.
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Bardzo fajne te plany. Widze tez, ze juz troche bardziej funkcjonalnie pomyslany ten terminal. Dobrze, ze z jednej strony odoloty, a z drugiej przyloty. Podzial na Shengen i Non Shengen tez jest dosyc dobrze zrobiony.
Tylko martwi mnie jedna rzecz, ze w momencie, gdy maszyna przyleci z Shengen a poleci do Non Shengen i bedzie pod rekawem, moze byc maly problem, ze maszyne trzeba przesunac. Ale to chyba nie predko tak u nas bedzie.
No i jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyla - lacznik pomiedzy T1 a T2 jest tylko na poziomie odlotow, i to tylko Non Shengen Czyli tak - odloty na T1 beda tylko jako Non Shengen? No a co z obecna krajowka? Tez przeciez juz nie bedzie rozroznienia na loty krajowe/miedzynarodowe!!
I ostatnia sprawa - obecny T1 jest przystosowany do budowy rekawow. Na projekcie tego nie widze - czyzby juz zarzucono ten pomysl, czy na tym projekcie nikogo nie obchodzilo T1?
Tylko martwi mnie jedna rzecz, ze w momencie, gdy maszyna przyleci z Shengen a poleci do Non Shengen i bedzie pod rekawem, moze byc maly problem, ze maszyne trzeba przesunac. Ale to chyba nie predko tak u nas bedzie.
No i jeszcze jedna rzecz mnie zaskoczyla - lacznik pomiedzy T1 a T2 jest tylko na poziomie odlotow, i to tylko Non Shengen Czyli tak - odloty na T1 beda tylko jako Non Shengen? No a co z obecna krajowka? Tez przeciez juz nie bedzie rozroznienia na loty krajowe/miedzynarodowe!!
I ostatnia sprawa - obecny T1 jest przystosowany do budowy rekawow. Na projekcie tego nie widze - czyzby juz zarzucono ten pomysl, czy na tym projekcie nikogo nie obchodzilo T1?
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
Przyjrzyj się dokładnie gdzie jest granica między strefą NON/SH, a SH.
Stary terminal będzie w strefie sh.
Granica ta jest płynna, to będą ściany ze szkła z drzwiami, które będą odpowiednio zamykane, otwierane zaleznie od zapotrzebowania.
Dla samolotów przechodnich ze strefy jednej do drugiej przewidziano gate 2 (licząc od prawej). Przylatuje np. LOT na 737 z LGW i podstawia się pod rękaw na gate 2. Ludki wychodzą, następnie system blokuje dzwi pomiędzy gate 1 a 2, i otwiera te łączące gate 2 z 3. Tym samym gate 2 zmienia się w strefę sh, a 737 może przyjąć ludków i polecieć bez problemu do Monachium (oczywiście na c/s z Lufą :):) )
W tym układzie stary terminal stałby się po prostu grupą gejtów dla sh.
Stary terminal będzie w strefie sh.
Granica ta jest płynna, to będą ściany ze szkła z drzwiami, które będą odpowiednio zamykane, otwierane zaleznie od zapotrzebowania.
Dla samolotów przechodnich ze strefy jednej do drugiej przewidziano gate 2 (licząc od prawej). Przylatuje np. LOT na 737 z LGW i podstawia się pod rękaw na gate 2. Ludki wychodzą, następnie system blokuje dzwi pomiędzy gate 1 a 2, i otwiera te łączące gate 2 z 3. Tym samym gate 2 zmienia się w strefę sh, a 737 może przyjąć ludków i polecieć bez problemu do Monachium (oczywiście na c/s z Lufą :):) )
W tym układzie stary terminal stałby się po prostu grupą gejtów dla sh.
-
- Posty: 966
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
dzieki michal za linki, wkoncu na nich konkretnie widac.
odrazu mozna wychaczyc ze cale 1 pietro jedynie dla pasazerow czyli zero zdjec dla nas:(
a rekawy jakos dziwnie sa opisane jako C, czyli co tylko na 737 i a320 maks? tylko 1 jest na D... cos slabo... az nei chce mi sie wierzyc ze tak prowincjonalnie zrobili rekawy tylko pod male maszyny
a ten mostek z T1 na T2 to moze pod nim bedize jakas miejscowka? bo widac ze droga jest taka mini do terminala na jakis busik czy cos i moze kawalek dalej pod plotem nic nie bedize...
odrazu mozna wychaczyc ze cale 1 pietro jedynie dla pasazerow czyli zero zdjec dla nas:(
a rekawy jakos dziwnie sa opisane jako C, czyli co tylko na 737 i a320 maks? tylko 1 jest na D... cos slabo... az nei chce mi sie wierzyc ze tak prowincjonalnie zrobili rekawy tylko pod male maszyny
a ten mostek z T1 na T2 to moze pod nim bedize jakas miejscowka? bo widac ze droga jest taka mini do terminala na jakis busik czy cos i moze kawalek dalej pod plotem nic nie bedize...
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. A mianowicie w tym projekcie jest brak zalozenia, ze moga byc paxy transferowi. A dlaczego tak sadze? Bo kazdy pax po wyjsciu z rekawa, musi sie skierowac na schodki prowadzace na dol (btw, bardzo mi to przypomina hale odlotow w CGN - praktycznie te same rozwiazania), a nie ma mozliwosc od razu wejsc w strefe odlotow (tak jak to ma miejsce we FRA w strefach sch). No ale to juz takie moje male czepialstwo.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
Pod mostkiem będzie brama wjazdowa na płytę.
Każde stanowisko jest na C lub D. Po prostu D ma stać ukosem zajmując dwa stanowiska C. Tam z lewej jest tylko przykład jak to ma wyglądać. Mówiąc wprost, jeśli kiedyś dostaniemy D, to napewno będzie stawał na strefie non-sh. więc o rozmiary maszyn się nie ma co martwić, chyba że chcemy mieć od razu kod E, a ten już raczej nie wejdzie... Choć może tu też coś wymyślą.
Ogólnie miejscówki dla was nie ma - to fakt. Ale nie wiemy dokładnie co będzie w starym terminalu - może zostanie taras. Poza tym port cały czas czeka na wasze stowarzyszenie aby ułatwić wam robienie zdjęć - choć to akurat nie moja sprawa
Każde stanowisko jest na C lub D. Po prostu D ma stać ukosem zajmując dwa stanowiska C. Tam z lewej jest tylko przykład jak to ma wyglądać. Mówiąc wprost, jeśli kiedyś dostaniemy D, to napewno będzie stawał na strefie non-sh. więc o rozmiary maszyn się nie ma co martwić, chyba że chcemy mieć od razu kod E, a ten już raczej nie wejdzie... Choć może tu też coś wymyślą.
Ogólnie miejscówki dla was nie ma - to fakt. Ale nie wiemy dokładnie co będzie w starym terminalu - może zostanie taras. Poza tym port cały czas czeka na wasze stowarzyszenie aby ułatwić wam robienie zdjęć - choć to akurat nie moja sprawa
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Najbardziej boli mnie to wiejskie połączenie z T1. I denerwuje mnie to, że zarzuca się wcześniejsze, ciekawsze projekty i bardziej spójne architektonicznie projekty.
Nie moge przeżyć mojego ulubionego projektu, chociaż wiem, że była to tylko wizualizacja zrobiona sto lat temu i nie biorąca udziału w konkursie. Szkoda, że nikt nie starał się ciągnąć tego projektu:
Boli mnie teże to, co naisał hisaki na skyscrapercity.com. Ten projekt jest lekką modyfikacją projeku dla Wrocławia. Syf, poszli na mega łatwizję i koniec...
Nie moge przeżyć mojego ulubionego projektu, chociaż wiem, że była to tylko wizualizacja zrobiona sto lat temu i nie biorąca udziału w konkursie. Szkoda, że nikt nie starał się ciągnąć tego projektu:
Boli mnie teże to, co naisał hisaki na skyscrapercity.com. Ten projekt jest lekką modyfikacją projeku dla Wrocławia. Syf, poszli na mega łatwizję i koniec...
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Nie jest tak źle, mi się nawet podoba, w każdym razie trzeba się będzie przyzwyczaić.
Fakt, że dawny "docelowy" projekt wyglądał bardziej oryginalnie i niepowtarzalnie. Jeśli ktoś przyleciałby do Gdańska z zagranicy pierwszy raz, mógłby zobaczyć taki terminal, jakiego nie ma żadne inne lotnisko na świecie (a nawet nie ma podobnego).
Niestety, gdy sprawa dotyczy czegoś, co naprawdę ma zostać zrealizowane, w grę wchodzi ekonomia, więc obcina się koszty tam, gdzie można. Lepiej (taniej) zmodyfikować istniejący w przeszłości projekt, niż opracowywać nowy od początku. Czysty biznes...
A jeśli chodzi o miejscówki dla spotterów w nowym terminalu... no cóż... coś a'la Wawa, najbliższe w Bysewie.
Fakt, że dawny "docelowy" projekt wyglądał bardziej oryginalnie i niepowtarzalnie. Jeśli ktoś przyleciałby do Gdańska z zagranicy pierwszy raz, mógłby zobaczyć taki terminal, jakiego nie ma żadne inne lotnisko na świecie (a nawet nie ma podobnego).
Niestety, gdy sprawa dotyczy czegoś, co naprawdę ma zostać zrealizowane, w grę wchodzi ekonomia, więc obcina się koszty tam, gdzie można. Lepiej (taniej) zmodyfikować istniejący w przeszłości projekt, niż opracowywać nowy od początku. Czysty biznes...
A jeśli chodzi o miejscówki dla spotterów w nowym terminalu... no cóż... coś a'la Wawa, najbliższe w Bysewie.
Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości