Witam,
Odwiedziłem dzisiaj ul Kosmonautów i ze zdziweniem stwierdziłem brak drzew - dawno mnie tam nie było. Trafiłem gdy startował Norwegian, piorunem podjechał na koniec, zawrócił i gaz do dechy. Spojrzałem na podejście a tam schodził SAS (pterodaktyl ). Pomiędzy jednym a drugim samolotem było odstęp 1 minuty ... Czy to nie zamało ?
Separacja ?
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Nie, to nie jest za malo, jezeli wlasnie jeden samolot startuje, a drugi laduje. Samolot bedacy na podejsciu i tak nie dostanie zgody na ladowanie, zanim poprzedzajaca maszyna nie oposci pasa. Natomiat kontrolerzy nigdy nie daja zgody na start w takich sytuacjach, jezeli nie maja pewnosci, ze samolot zdarzy wystartowac.
- Bartek
- EPGD Spotters
- Posty: 921
- Rejestracja: sobota, 21 kwie 2007, 16:55
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Bartek pisze:Dodam tylko ze ATC zawsze daje zgode na start jeszcze jak samolot jest przed backtrackiem na dany pas.
Oj niekoniecznie, zależy to od sytuacji. Jeśli zachodzą odpowiednie okoliczności, ATC może wydać zgodę na start dopiero po zajęciu właściwej pozycji przez pilota. W takiej sytuacji pilot dostaje zgodę na start z - powiedzmy - rwy29 dopiero wówczas, gdy wykona backtrack i znajdzie się przy progu pasa stojąc we właściwym kierunku. Oczywiście ATC prosi zawsze w takiej sytuacji pilota, by ten zgłosił gotowość do startu po zajęciu właściwej pozycji na pasie (i dopiero wtedy wydaje zgodę).
Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
- Bartek
- EPGD Spotters
- Posty: 921
- Rejestracja: sobota, 21 kwie 2007, 16:55
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Arek pisze:Bartek pisze:Dodam tylko ze ATC zawsze daje zgode na start jeszcze jak samolot jest przed backtrackiem na dany pas.
Oj niekoniecznie, zależy to od sytuacji. Jeśli zachodzą odpowiednie okoliczności, ATC może wydać zgodę na start dopiero po zajęciu właściwej pozycji przez pilota. W takiej sytuacji pilot dostaje zgodę na start z - powiedzmy - rwy29 dopiero wówczas, gdy wykona backtrack i znajdzie się przy progu pasa stojąc we właściwym kierunku. Oczywiście ATC prosi zawsze w takiej sytuacji pilota, by ten zgłosił gotowość do startu po zajęciu właściwej pozycji na pasie (i dopiero wtedy wydaje zgodę).
Jeśli zajdzie taka potrzeba zawsze ATC moze sie zapytac pilota w stylu "Are you ready for immediately dep rwy xx". Jednak sytuacji mamy "tyle", ze wiekszosc pilotow zawsze dostaje zgode na start kiedy ci zblizaja sie do progu danego pasa.
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości