Separacja ?

...różne na temat naszego lotniska
bleriot
Posty: 8
Rejestracja: środa, 27 gru 2006, 20:36

Separacja ?

Postautor: bleriot » sobota, 04 sie 2007, 14:44

Witam,
Odwiedziłem dzisiaj ul Kosmonautów i ze zdziweniem stwierdziłem brak drzew - dawno mnie tam nie było. Trafiłem gdy startował Norwegian, piorunem podjechał na koniec, zawrócił i gaz do dechy. Spojrzałem na podejście a tam schodził SAS (pterodaktyl :) ). Pomiędzy jednym a drugim samolotem było odstęp 1 minuty ... Czy to nie zamało ?

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » sobota, 04 sie 2007, 17:26

Nie, to nie jest za malo, jezeli wlasnie jeden samolot startuje, a drugi laduje. Samolot bedacy na podejsciu i tak nie dostanie zgody na ladowanie, zanim poprzedzajaca maszyna nie oposci pasa. Natomiat kontrolerzy nigdy nie daja zgody na start w takich sytuacjach, jezeli nie maja pewnosci, ze samolot zdarzy wystartowac.

Awatar użytkownika
Bartek
EPGD Spotters
Posty: 921
Rejestracja: sobota, 21 kwie 2007, 16:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Bartek » sobota, 04 sie 2007, 17:33

Dodam tylko ze ATC zawsze daje zgode na start jeszcze jak samolot jest przed backtrackiem na dany pas.

Wszystko inne sie zgadza :D
Obrazek

Pozdrawiam,
Bartek

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » niedziela, 05 sie 2007, 11:29

Bartek pisze:Dodam tylko ze ATC zawsze daje zgode na start jeszcze jak samolot jest przed backtrackiem na dany pas.


Oj niekoniecznie, zależy to od sytuacji. Jeśli zachodzą odpowiednie okoliczności, ATC może wydać zgodę na start dopiero po zajęciu właściwej pozycji przez pilota. W takiej sytuacji pilot dostaje zgodę na start z - powiedzmy - rwy29 dopiero wówczas, gdy wykona backtrack i znajdzie się przy progu pasa stojąc we właściwym kierunku. Oczywiście ATC prosi zawsze w takiej sytuacji pilota, by ten zgłosił gotowość do startu po zajęciu właściwej pozycji na pasie (i dopiero wtedy wydaje zgodę).
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
Bartek
EPGD Spotters
Posty: 921
Rejestracja: sobota, 21 kwie 2007, 16:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Bartek » niedziela, 05 sie 2007, 15:29

Arek pisze:
Bartek pisze:Dodam tylko ze ATC zawsze daje zgode na start jeszcze jak samolot jest przed backtrackiem na dany pas.


Oj niekoniecznie, zależy to od sytuacji. Jeśli zachodzą odpowiednie okoliczności, ATC może wydać zgodę na start dopiero po zajęciu właściwej pozycji przez pilota. W takiej sytuacji pilot dostaje zgodę na start z - powiedzmy - rwy29 dopiero wówczas, gdy wykona backtrack i znajdzie się przy progu pasa stojąc we właściwym kierunku. Oczywiście ATC prosi zawsze w takiej sytuacji pilota, by ten zgłosił gotowość do startu po zajęciu właściwej pozycji na pasie (i dopiero wtedy wydaje zgodę).


Jeśli zajdzie taka potrzeba zawsze ATC moze sie zapytac pilota w stylu "Are you ready for immediately dep rwy xx". Jednak sytuacji mamy "tyle", ze wiekszosc pilotow zawsze dostaje zgode na start kiedy ci zblizaja sie do progu danego pasa.
Obrazek

Pozdrawiam,
Bartek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości