Rozwój siatki połączeń z EPGD
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Mniej lotów z Rębiechowa
Michał Jamroż
Koniec lotów do stolicy Finlandii. Loty do Brukseli zawieszone na cztery miesiące, a biletów do Bristolu od letniego rozkładu nie można rezerwować. Ostatnie dni przyniosły kilka złych wiadomości dotyczących siatki połączeń z gdańskiego lotniska.
Najgorszą wiadomością dla lotniska im. Lecha Wałęsy była całkowita rezygnacja fińskich linii Finnair z obsługi połączeń Gdańsk-Helsinki.
- Szkoda nam tego połączenia. Szczególnie dlatego, że obsługiwane było przez przewoźnika tradycyjnego - mówi Adam Skonieczny, kierownik ds. marketingu Portu Lotniczego Gdańsk.
Strata jest tym bardziej bolesna, że było to jedyne połączenie obsługiwane przez linię należącą do sojuszu One World. Pozostali przewoźnicy tradycyjni operujący z gdańskiego lotniska - LOT, SAS oraz Lufthansa - należą do sojuszu Star Alliance.
Z kolei tania linia lotnicza Ryanair, według informacji uzyskanych przez portal pasazer.com, na okres od 19 grudnia do 28 marca zawiesza połączenie z Gdańska do Brukseli. Pierwszy lot na tej trasie odbędzie się dzisiaj. Natomiast w systemie rezerwacyjnym irlandzkiego przewoźnika na sezon letni nie można rezerwować biletów na połączenie Gdańsk- Bristol. To też nowe połączenie, które z kolei zostanie zainaugurowane w środę.
- Na razie nie mamy oficjalnego potwierdzenia tych informacji ze strony irlandzkiego przewoźnika. We wtorek powinniśmy dostać ich oficjalne stanowisko w tej sprawie - mówi Skonieczny.
Czy to światowy kryzys zawitał na trójmiejskie lotnisko?
- Na pewno w jakimś stopniu sytuacja na światowych rynkach przekłada się na sytuację przewoźników, jednak nie obserwujemy jakiś poważniejszych jego konsekwencji podczas prowadzonych z liniami negocjacji - dodaje Skonieczny.
Źródło:
Na Finnaira liczę mimo wszystko od wiosennego rozkładu lotów, przecież już raz mieli taka przerwę. Kryzys kryzysem, zobaczymy na ile będize to rozdmuchana przez dziennikarzy bańka. Do wiosny wiele jeszcze może się zmienić, jestem dobrej myśli.
Co do Ryana to mam wrażenie, że przebudowuje on powoli swoją siatkę połączeń. Popyt na kierunki "robotnicze" spada, więc trzeba było wyciąć Bristol. Cena ropy idzie w dół, więc nie powinno być źle. Jeśli O'Leary podpisze korzystne umowy paliwowe to też byłbym spokojny o tego przewoźnka. W końcu Ryanair to nie Central...
Fakt, że siatka połączeń nam się kurczy, ale od wiosny ma wejśc nowy przewoźnik - Air Berlin, i mam nadzieję, że Wizz i Ryan coś dorzucą. Szykuje się kiepska zima, ale może to tylko drobna korekta na rynku... Polski rynek lotniczy nadal ma perspektywy rozwoju. W dalszym ciągu jesteśmy na szarym końcu jeżeli chodzi o wielkość ruchu lotniczego przełożonego na ilość mieszkańów kraju.
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
No to ja odpowiem, że to przede wszystkim przez chartery. Turystyczna siatka Poznania jest dużo bardziej rozbudowana: Teneryfa, Malaga, Mallorca, Monastir, Catania, Zakhyntos, Thessaloniki, Chania, Heraklion, Rhodos, Paphos, Sharm El Sheikh, Hurghada, Dalaman, Alanya, Boudrm, Varna oraz Bourgas... Nic dodać nic ująć...
Gdańsk nieco kuleje pod tym względem... delikatnie mówiąc... Bo tak naprawdę to charterowo jest u nas taki kwas, że aż mózg się marszczy!
Niestety taką mamy lokalizację, że zewsząd do nas daleko. A Poznań leżący praktycznie w centrum Polski obsługuje biura podróży z każdej okolicznej pipidówki i nie tylko...
Dodatkowo znam pewne osoby z kręgu EPGD Spotters, które do Girony leciały właśnie z Poznania bezwstydnie napędzając im koniunkturę...
Gdańsk nieco kuleje pod tym względem... delikatnie mówiąc... Bo tak naprawdę to charterowo jest u nas taki kwas, że aż mózg się marszczy!
Niestety taką mamy lokalizację, że zewsząd do nas daleko. A Poznań leżący praktycznie w centrum Polski obsługuje biura podróży z każdej okolicznej pipidówki i nie tylko...
Dodatkowo znam pewne osoby z kręgu EPGD Spotters, które do Girony leciały właśnie z Poznania bezwstydnie napędzając im koniunkturę...
-
- Posty: 530
- Rejestracja: piątek, 15 cze 2007, 12:04
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Mnie też niejednokrotnie juz nawet nie jako pasjonata lotnictwa ale jako zwykłego turystę zastanawiał fakt, że np. z takiego Poznania można polecieć do wiele większej liczby wakacyjnych kurortów niż z Gdańska. W sumie jak miałbym z Gdańska jechać do Poznania to wybrałbym jednak Warszawę ze względu na lepsze połączenie. Ktoś mi wytłumaczy dlaczego tak się dzieje? Czyżby w naszym regionie nie było aż tylu chętnych na wyjazdy w te regiony? Przecież patrząc po rejestracjach samochodów, które przywożą lub odwożą osoby odlatujące to jest cała polska północna nawet z Toruniem, Koszalinem, Elblągiem itp.
Wracając do Poznania to akurat otrzymałem poprzez Newslettera kolejna ofertę Scanholiday i jak patrzę na to to znowu mnie szlag trafia. Np. Egipt w grudniu obsługiwany jest z Krakowa, Poznania, Warszawy, Wrocławia lub Katowic. Wszystko oczywiście oprócz Gdańska, gdzie sezon wakacyjny kończy się w październiku i nigdzie na wakacje nie masz szansy polecieć...
Wracając do Poznania to akurat otrzymałem poprzez Newslettera kolejna ofertę Scanholiday i jak patrzę na to to znowu mnie szlag trafia. Np. Egipt w grudniu obsługiwany jest z Krakowa, Poznania, Warszawy, Wrocławia lub Katowic. Wszystko oczywiście oprócz Gdańska, gdzie sezon wakacyjny kończy się w październiku i nigdzie na wakacje nie masz szansy polecieć...
Pozdrawiam Piotr
-
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 18 lut 2007, 22:43
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- nze
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 11 gru 2006, 13:47
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek, 20 kwie 2006, 10:37
- Lokalizacja: EPGD
Ciekawe czy mamy szanse na jakieś kierunki dalsze typu TFS, AGA?
Może wejście na rynek ( miejmy nadzieję ) Aureli przyczyni się do zwiększenia liczby tras. Zwróćcie uwagę, że umowy bilateralne np. między Egiptem a Polską w ogóle nie są przez nas wykorzystywane. Polscy przewoźnicy ( czyli aż DWÓCH na rynku ) zimą nie latają na trasach z portów regionalnych do Egiptu, w przeciwieństwie do AMC, LOTUSA czy Koral Blue. GDN mógłby mieć nawet 1 maszynę charterową zbazowaną na stałe.
Może wejście na rynek ( miejmy nadzieję ) Aureli przyczyni się do zwiększenia liczby tras. Zwróćcie uwagę, że umowy bilateralne np. między Egiptem a Polską w ogóle nie są przez nas wykorzystywane. Polscy przewoźnicy ( czyli aż DWÓCH na rynku ) zimą nie latają na trasach z portów regionalnych do Egiptu, w przeciwieństwie do AMC, LOTUSA czy Koral Blue. GDN mógłby mieć nawet 1 maszynę charterową zbazowaną na stałe.
Time flies, so do I
-
- Posty: 495
- Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
Nie sądzę, żeby szeroko pojety region Pomorza miał taki potencjał. Po sezonie letnim chętnych ubywa, a "dalekie" destynacje, o ile dobrze pamietam są realizowane tylko z WAW i KTW w okresie jesienno - zimowym . Po za tym dobre cenowo oferty do Azji czy środkowej Afryki (np. Kenia) są z Niemiec i zapewne jeszcze długo sytuacja nie ulegnie zmianie.Stevan pisze:Ciekawe czy mamy szanse na jakieś kierunki dalsze typu TFS, AGA?
Może wejście na rynek ( miejmy nadzieję ) Aureli przyczyni się do zwiększenia liczby tras. Zwróćcie uwagę, że umowy bilateralne np. między Egiptem a Polską w ogóle nie są przez nas wykorzystywane. Polscy przewoźnicy ( czyli aż DWÓCH na rynku ) zimą nie latają na trasach z portów regionalnych do Egiptu, w przeciwieństwie do AMC, LOTUSA czy Koral Blue. GDN mógłby mieć nawet 1 maszynę charterową zbazowaną na stałe.
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
No niestety w catchment area neszego lotniska mieszka zaledwie 2,5 miliona mieszkańców z Warszawą, Katowicami i Krakowem nie ma się co porównywać... I tak jesteśmy najbardziej mobilnym regionem w Polsce, jeszcze trochę da się z tych ludzi wycisnąć, ale dynamika wzrostu przewozów na pomorzu na pewno będize mniejsza niż dotychczas...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: czwartek, 20 kwie 2006, 10:37
- Lokalizacja: EPGD
zaledwie, a może aż...myślę jednak, że ludzie na wakacje będą latać. Jeżeli Kowalski cały rok zbierał na wyjazd, to nawet przy podwyżkach cen wycieczek dopłaci te pare stówek i poleci. Przypomnijcie sobie, jak w sezonie zima 2003/4 był tylko 1 charter tygodniowo ( jeżeli się w ogóle odbywał ) do SSH.
Time flies, so do I
-
- Posty: 495
- Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
- Lokalizacja: Rumia
- Kontaktowanie:
...nieoficjalne jeszcze, informacje dotyczące kierunków i częstotliwości kursowania:
* Gdańsk – Berlin Tegel airberlin (Boeing 737), odlot 14.45 z Gdańska (1-3-5--)
Oficjalny komunikat niemieckiego przewoźnika dotyczący polskich kierunków ma pojawić się w połowie lutego...
źródło: pasazer.com
http://www.pasazer.com/in-3472-niemiecki,nalot,coraz,bardziej,realny.php
- SebolE
- Posty: 371
- Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06
Bremen-Gdansk RYR od wczoraj:
http://www.kfp.pl/page,propozycja,klucz ... index.html
http://www.kfp.pl/page,propozycja,klucz ... index.html
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości