Lotnisko w centrum Gdanska

...różne na temat naszego lotniska
LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » niedziela, 16 gru 2007, 17:52

Pan prezydent Adamowicz wyraznie niedawno stwierdzil ze nie bedzie kolei, bo nie ma kto jej wybudowac, a poza tym niedawne badania pokazaly ze ta kolej nie bedzie przynosila zysku...
... zenada co ten flegmatyk opowiada...

od kiedy to kolej podmiejska ma przynosic zyski? przciez to sie buduje jako podniesinie standardu zycia i ulatwie mieszkancom dostepu do centrum, a co za tym idzie - szkol, przedszkoli itp...
Pozdrawiam
LAPA

---=== www.talh.pl ===---

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » niedziela, 16 gru 2007, 17:56

omd pisze:dzie budowany tramwaj + jest duża szansa na odbudowanie linii kolejowej


niech ten adamowicz sam sobie tramwajem jezdzi na lotnisko. To ja juz wole w korku stac bo przynajmniej jak dotre na obwodnicy to nadrobie czas a nie tluc sie w tramwaju ktory staje co 100m.

Nie rozumiem czegos takiego. Nie mamy poki co wystarczajacej liczby tramwajow zeby byla trasa Chelm-Wrzeszcz ale za to chcemy budowac trase Gdansk-Airport i na ta trase juz bedzie wystarczajaca liczba tramwajow.

Naprawde ten tramwaj to jest masakra ja nieszczesny regularnie nim jezdze na trasie Opera-Gdansk Glowny i mnie krew zalewa jak widze ze autobus pokonuje ta sama trase 2 razy szybciej....
Obrazek

Awatar użytkownika
matek.orzel
Posty: 47
Rejestracja: sobota, 19 maja 2007, 12:09
Lokalizacja: EPPR
Kontaktowanie:

Postautor: matek.orzel » niedziela, 16 gru 2007, 18:07

Tych przystanków jest za dużo... Tramwaj się nie rozpędzi i już hamuje... Niby w korku nie stoi ale komfort podróży jest minimalny...

Awatar użytkownika
ravecki
Posty: 1889
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 16:27

Postautor: ravecki » niedziela, 16 gru 2007, 19:16

Co do rozumowania ze komunikacja miejska przynosic zyski, to trzeba pogratulowac temu co to wymyslil, jak sobie policze ile mnie kosztuje bujniecie sie tramwajem na glowny to wsiadam w samochod i jade, tworza sie korki a komunikacja i tak nie zarabia na mnie.
Tak samo uwazam ze komunikacja ma ulatwiac zycie i podnosic standard a przy okazji nie generowac za duzych kosztow, zreszta i tak mamy najdrozszy bilet sieciowy w Polsce wiec boje sie myslec ile beda kasowac za mozlowosc dojazdu tramwajem na lotnisko.
Slowem rownie dobrze mogli by wymyslic tramwaj wodny na lotnisko.
Obrazek
ravecki

omd
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 04 gru 2006, 11:41
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: omd » niedziela, 16 gru 2007, 19:17

LAPA pisze:Pan prezydent Adamowicz wyraznie niedawno stwierdzil ze nie bedzie kolei, bo nie ma kto jej wybudowac, a poza tym niedawne badania pokazaly ze ta kolej nie bedzie przynosila zysku...
... zenada co ten flegmatyk opowiada...

od kiedy to kolej podmiejska ma przynosic zyski? przciez to sie buduje jako podniesinie standardu zycia i ulatwie mieszkancom dostepu do centrum, a co za tym idzie - szkol, przedszkoli itp...



Czy mógłbyś zapodać link do wypowiedzi Adamowicza (jeśli takowy istnieje) gdzie wyraźnie mówi że jest przeciw kolei? Ponieważ czytałem wypowiedź wysokiego urzędnika UM z której wynikało coś zupełnie innego. A mianowicie nt że Gdańsk tzn UM zrobi wszystko - co jest w gestii UM - aby kolej powstała.

omd
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 04 gru 2006, 11:41
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: omd » niedziela, 16 gru 2007, 19:23

baku pisze:Nie rozumiem czegos takiego. Nie mamy poki co wystarczajacej liczby tramwajow zeby byla trasa Chelm-Wrzeszcz ale za to chcemy budowac trase Gdansk-Airport i na ta trase juz bedzie wystarczajaca liczba tramwajow.



a ja nie rozumiem dlaczego terminal jest zapchany ... to tylko tak na marginesie i nie reprezentuje moich poglądów 8)

a na temat - to uważasz, że linia ma czekać do I półrocza przyszłego roku na większą ilość tramwajów? To nie miałoby sensu, linii nie buduje się w 2 dni,a w ciągu paru lat m. inn. mają przyjechać 44 tramwaje z Dormundu. Więc nie ma obaw wagonów wystarczy.

Lepiej mieć tramwaj łączący kilka istotnych dzielnic Gdańska i lotnisko oraz linię kolejową niż samą linię kolejową idącą w praktyce po terenach mało zurbanizowanych

omd
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek, 04 gru 2006, 11:41
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: omd » niedziela, 16 gru 2007, 19:42

LAPA pisze:
... zenada co ten flegmatyk opowiada...



opowiem ci taka historyjkę z życia wziętą.

Była sobie pewna dzielnica nazwijmy ją Osowa był również prezydent zwany Adamowicz. Pewnego razu UM postanowił wybudować drogę, węzeł na obwodnicy itp itd. Plan ten spotkał się co jest dla mnie zrozumiałe i oczywiste ze zmasowanym sprzeciwem mieszkańców Osowej. Nie zrażony tym pewien flegmatyk acz trochę zdziwiony stwierdził, że przecież budowa ulicy usprawniająca dostęp dzielnicy do obwodnicy jest korzystna dla mieszkańców. Jednak nieomylni mieszkańcy (miasto dla mieszkańców a nie dla urzędników) skutecznie zablokowali budowę ulicy. Nie zrażony tym flegmatyk zrealizował wszystkie pozostałe zaplanowane inwestycje. Minęło parę lat i mieszkańcy dzielnicy Osowa zaczęli wytykać flegmatykowi, że zaniedbuje dzielnicę i ewidentnym przykładem jest brak wspomnianej uprzednio ulicy. I tak historia zatoczyła koło i tym samym życzę powodzenia wszelkim flegmatykom :lol:

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » niedziela, 16 gru 2007, 19:50

wez to sklec w 1 post bo nie ma potrzeby zeby 3 osobne byly
Obrazek

LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » niedziela, 16 gru 2007, 21:49

omd pisze:
LAPA pisze:Pan prezydent Adamowicz wyraznie niedawno stwierdzil ze nie bedzie kolei, bo nie ma kto jej wybudowac, a poza tym niedawne badania pokazaly ze ta kolej nie bedzie przynosila zysku...
... zenada co ten flegmatyk opowiada...

od kiedy to kolej podmiejska ma przynosic zyski? przciez to sie buduje jako podniesinie standardu zycia i ulatwie mieszkancom dostepu do centrum, a co za tym idzie - szkol, przedszkoli itp...



Czy mógłbyś zapodać link do wypowiedzi Adamowicza (jeśli takowy istnieje) gdzie wyraźnie mówi że jest przeciw kolei? Ponieważ czytałem wypowiedź wysokiego urzędnika UM z której wynikało coś zupełnie innego. A mianowicie nt że Gdańsk tzn UM zrobi wszystko - co jest w gestii UM - aby kolej powstała.


zgłoś sie do tvp3, na pewno archiwizuja wszystkie wywiady - to sam sie przekonasz

wysoki urzednik powiadasz? a co mial ponad metr dziewięćdziesiąt? ;-)
Pozdrawiam

LAPA



---=== www.talh.pl ===---

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » niedziela, 16 gru 2007, 22:40

Kolej po prostu musi powstać bo Trójmiasto potrzebuję taką "drugą linię metra". Ale nie możemy argumentować konieczności powstania Kolei Metropolitalnej tylko i wyłącznie potrzebami lotniska. TKM ma przede wszystkim łączyć dzielnice tzw. górnego tarasu, zarówno w Gdańsku jak i Gdyni, a w perspektywie także skomunikować naszą aglomerację z Kaszubami, lotnisko jest jakoby "po drodze". Tramwaj nie daje takiej szansy...

Jeśli już rozmawiamy o komunikacji szynowej na samo lotnisko, to najważniejszym argumentem PRZECIW tramwajowi jest czas przejazdu. W planach jest pociągnięcie linii biegnącej przez Chełm, Łostowice, Ujeściska i inne okoliczne wioski, czyli z lekka na około.

Kolej Metropolitalna natomiast odbijałaby we Wrzeszczu od linii SKM i biegła dawnym nasypem kolejowym. Pociąg byłby po prostu szybszy, bezpieczniejszy i wygodniejszy.

P.S.
Michał, dorzuć jeszcze coś na temat TKM. :)

Awatar użytkownika
ravecki
Posty: 1889
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 16:27

Postautor: ravecki » niedziela, 16 gru 2007, 23:40

Zgadzam sie z tym co napisal Przyb w 100%, miasto traci na tym ze ludzi nie moga dojechac z okolicznych wiosek do pracy w Gdañsku. tramwaj na chelm czy lotnisko tego nie rozwiazuje w zaden sposob, a kolej i owszem :).

Kolej naprawde ma sens, nie musi byc dochodowa. Jak ludzie dojada tu do pracy, kupia bulki i chleb, zaplaca vat, pracodawcy i pracownicy zaplaca podatki i z tych zwiekszonych dochodow podatkowych bedzie sie dotowac kolej metropolitalna. W szerszym ujeciu warto czasem spojrzec, tak kolej nie po to by ludzie mogli dojechac na lotnisko i poleciec do UK pracowac.

Slowem wole, aby moje podatki poszly na kolej, a nie na tramwaj.
Obrazek
ravecki

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » poniedziałek, 17 gru 2007, 10:48

Gdyby kolej idaca na lotniso zostala połączona jeszcze z trasa Gdynia-Koscierzyna z łatwym dostepem przez ludzi mieszkających w gornym tarasie (jak to okreslil przyb), to niekoneicnzie bylaby niedochodowa. Tak samo sie kiedys mowilo o naszej SKM. A obecnie obok IC zarabia najwiecej w Grupie PKP - i co najwazniejsze - zaczyna kombinowac i sie rozwijac.

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » poniedziałek, 17 gru 2007, 13:52

Spotter pisze:Gdyby kolej idaca na lotniso zostala połączona jeszcze z trasa Gdynia-Koscierzyna z łatwym dostepem przez ludzi mieszkających w gornym tarasie (jak to okreslil przyb), to niekoneicnzie bylaby niedochodowa. Tak samo sie kiedys mowilo o naszej SKM. A obecnie obok IC zarabia najwiecej w Grupie PKP - i co najwazniejsze - zaczyna kombinowac i sie rozwijac.



trasa ta byla by polaczona a konkretnie w na Osowie, od lotniska by biegla przez klukowo, przesypownie i Osowa PKP.

Skoro SKM przynosi takie dochody, moze ich warto by bylo zainteresowac ta budowa?

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » poniedziałek, 17 gru 2007, 14:08

Wiesz, wydawalo mi sie, ze to wlasnie SKM'ka bedzie obslugiwac ta trase (jezeli powstanie). Tylko ze SKM nie jest od budowania torow. To tak podobnie troche jak w lotnictwie - linie nie buduja portow, tylko do nich lataja. Zaloze sie, ze jezeli bylaby trasa, to SKM'a by uruchomila polaczenie.

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » poniedziałek, 17 gru 2007, 14:47

Pitex pisze:trasa ta byla by polaczona a konkretnie w na Osowie, od lotniska by biegla przez klukowo, przesypownie i Osowa PKP.

I dalej do Gdyni... Dzięki czemy powstała by druga linia szybkiej kolei.

Pitex pisze:Skoro SKM przynosi takie dochody, moze ich warto by bylo zainteresowac ta budowa?

Może nie SKM, gdyż oni są tylko przewoźnikiwm, i to na smyczy PKP... ale rozmowy nalażałoby przeprowadzać z PLK (Polskie Linie Kolejowe), są oni właścicielami większośći linni i szlaków kolejowych oraz odpowiadają za całą infrastrukturę... Podobno takie rozmowy są już prowadzone i przy korzystnym układzie byłaby może szansa na budowę takiego połączenia nawet przy nie dokońca przychylnym Urzędzie Miasta w Gdańsku... Nie znam niestety więcej szczegółów na ten temat... Michał musiałby wyjaśnić sprawę...


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości