Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

...różne na temat naszego lotniska
Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: SebolE » sobota, 07 sie 2010, 15:38

"3 sierpnia 2010 r. Pan Krzysztof Banaszek – Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej - podpisał trzy umowy: na budowę radiolatarni DVOR/DME wraz z infrastrukturą techniczną na terenie lotnisk w Krakowie i Katowicach, na budowę radiolatarni DVOR/DME na podejściu lotniska w Gdańsku-Rembiechowie oraz na przebudowę linii energetycznej 15 kV na odcinku kolidującym z DVOR/DME w Gdańsku.
Pod umową na budowę radiolatarni DVOR/DME wraz z infrastrukturą techniczną podpis w imieniu firmy wykonawczej, TELBUD złożył Pan Włodzimierz Sawiński.
Radiolatarnie DVOR/DME powstaną w trzech miejscach:
1. Gdańsk Rembiechowo – wartość umowy wynosi 3 528 047, 48 zł brutto,
2. Kraków Balice,
3. Katowice Pyrzowice.

Wartość umowy na budowę radiolatarni DVOR/DME w Krakowie i Katowicach wynosi 7 489 831, 32 zł. brutto.

Wszystkie zadania objęte podpisanymi umowami ujęte są na liście zadań przewidywanych do dofinansowania ze środków UE w ramach projektu „Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym” (POIiŚ 6.3-1). Natomiast budowa radiolatarni DVOR/DME wraz z infrastrukturą techniczną w Gdańsku i Katowicach objęta jest „Programem EURO 2012”, realizowanym w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Termin wykonania dla każdego obiektu niezależnie wynosi po 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. Nie jest brany pod uwagę czas uzgadniania dokumentacji i uzyskiwania decyzji administracyjnych.

Wykonawcą umowy na przebudowę linii energetycznej 15 kV na odcinku kolidującym z DVOR/DME w Gdańsku będzie firma ELPOL, w imieniu której umowę podpisał Pan Hubert Szweda, właściciel firmy. Wartość tej umowy wynosi 136 884,00 zł brutto. W przypadku tej umowy termin realizacji inwestycji ustalono na 9 miesięcy (nie obejmuje ona czasu uzgadniania dokumentacji i uzyskiwania decyzji administracyjnych). Umowa ta została zawarta z powodu kolizji, która uniemożliwia budowę radiolatarni DVOR/DME w Rembiechowie na podejściu lotniska w Gdańsku."

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » sobota, 07 sie 2010, 16:41

W naszym przypadku termin zakończenia budowy może się przedłużyć, bo najpierw muszą znaleźć to Rembiechowo na mapie. :lol:

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » sobota, 07 sie 2010, 17:38

MarcoPolo pisze:W naszym przypadku termin zakończenia budowy może się przedłużyć, bo najpierw muszą znaleźć to Rembiechowo na mapie. :lol:


Oj tam, to najwyżej zbudują w:
1) Rembieszowie - woj. łódzkie, albo
2) Rembieszycach - woj. świętokrzyskie, lub też (i to jest najbardziej prawdopodobne :wink: ) - w:
3) miejscowości Rembiechowa (niedaleko jest Włoszczowa :wink:), także woj. świętokrzyskie.

I po kłopocie :!:

P.S.
A jak się okaże, że błąd jest w tekście umowy o dofinansowanie projektu, to przedłuży się do Euro 2016 :)
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
SimOn!
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 05 mar 2009, 14:13
Lokalizacja: EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: SimOn! » niedziela, 08 sie 2010, 19:39

Jak by kogoś interesowało gdzie to dokładnie ma być to proszę bardzo :)

http://maps.google.com/maps/ms?oe=utf-8 ... f4c7f2ecb1

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » środa, 11 sie 2010, 08:14

Czy to jakoś obniża minima do podejścia na 11?

Awatar użytkownika
Keenjau
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 16 kwie 2010, 10:29

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Keenjau » środa, 26 paź 2011, 10:30

Widać że praca przy budowie wre, ale wytłumaczcie mi proszę jaki jest sens budowania kolejnego vora w pobliżu KRT bo minima będą podobne do podejścia ndb? Poza tym budują to pod kątem EURO ale pozwolenie dostali dopiero w połowie tego roku, termin mieli 11 miesięcy na budowę, a uruchomienie, oblot i zatwierdzenie też będzie trochę trwało. PAPŻ nie specjalnie dzieli się informacjami na ten temat.

Obrazek

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Geo » środa, 26 paź 2011, 10:36

PAPŻ ostatnio w ogóle nie chce się dzielić jakimikolwiek informacjami.
Obrazek

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: SebolE » środa, 26 paź 2011, 12:16

Najpierw bym wyczyścił matrycę.

Awatar użytkownika
Keenjau
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 16 kwie 2010, 10:29

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Keenjau » środa, 26 paź 2011, 12:18

SebolE pisze:Najpierw bym wyczyścił matrycę.


Fociłem Nokią przez brudną szybę samochodu ale dzięki za troskę :)

Awatar użytkownika
Keenjau
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 16 kwie 2010, 10:29

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Keenjau » środa, 28 gru 2011, 14:52

CD w tym temacie:

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uprzejmie informuje, że ograniczenia w używaniu sektorów 065 – 315 deg, poniżej określonych pułapów wysokości, są spowodowane trudnym ukształtowaniem terenu otaczającego radiolatarnię VOR – Kartuzy.

Znajdująca się w tym sektorze Wieżyca oraz sąsiadujące z nią wzgórza powodują odbicia fal radiowych skutkujące błędami kursowymi, których nie można wyeliminować środkami technicznymi. Sytuację pogarszają też następujące czynniki: ciągły wzrost lasu, niska wysokość anteny VOR-a nad poziomem terenu oraz konwencjonalny typ radiolatarni VOR – dość podatny na zakłócenia spowodowane odbiciami fal radiowych od przeszkód terenowych.
W takich przypadkach normalną procedurą jest, iż poprzez informację NOTAM są nakładane stosowne ograniczenia.
Zadania konwencjonalnego VOR-a Kartuzy ma wkrótce przejąć nowy, dopplerowski VOR to znaczy DVOR – Rębiechowo, który jest już uruchamiany. Ten typ urządzenia radionawigacyjnego nie jest tak podatny na odbicia fal radiowych od przeszkód terenowych jak VOR konwencjonalny.
W związku z powyższym do dnia 12 września 2012 roku pomoc nawigacyjna VOR – Kartuzy zakończy pracę operacyjną.

źródło: http://awiacja-oscar.blogspot.com/2011/12/dvor-kartuzy.html

Czyli w przyszłym roku zmienią się nie tylko podejścia ale i drogi lotnicze oparte o KRT.

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Geo » niedziela, 01 sty 2012, 08:58

Podejścia może i tak a czy drogi? Może powstanie jakiś punkt RNAV zamiast VORa KRT i będzie po staremu :-).
Obrazek

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Re: Podpisanie umów związanych z budową DVOR/DME

Postautor: Geo » piątek, 16 lis 2012, 11:44

A6427/12 NOTAMR A6425/12
Q)EPWW/QNVAS/IV/BO/AE/000/050/5423N01826E025
A)EPGD
B)1211161032 C)1311152359
E)DVOR/DME GZD FREQ 116.1MHZ/CH108X.
DVOR GZD INDICATIONS LIMITED IN SECTOR BTN RADIALS 214-217 DEG AT A
DISTANCE 20NM FM DVOR/DME GZD UP TO 5000FT AMSL. DO NOT USE FOR
NAVIGATIONAL PURPOSES.

hah ktos pewnie stodołe postawił za wysoką i zasłonił sygnał :D albo nagle las wyrósł.
Obrazek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości