Lotnisko - EPOK (Gdynia Airport )

...ciekawostki związane z polskimi lotniskami
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 07 sty 2009, 16:33

Nie będzie referendum w sprawie lotniska w Kosakowie
7 stycznia 2009, godz. 16:08

Radni gminy Kosakowo odrzucili wniosek grupy mieszkańców o zorganizowanie referendum w sprawie budowy cywilnego portu lotniczego. - Część podpisów pod wnioskiem została sfałszowana - twierdzą i zastanawiają się nad powiadomieniem o tym prokuratury.


Nie wszyscy mieszkańcy Kosakowa są takimi entuzjastami otwarcia cywilnego portu lotniczego w Babich Dołach, jak władze Gdyni. Siedmiu z nich domagało się zorganizowania referendum, w którym mieszkańcy mieliby się wypowiedzieć w tej sprawie. Pod wnioskiem, który przekazali wójtowi, zebrali wymaganą liczbę podpisów, czyli ok. 740.

Referendum jednak nie będzie - taką decyzję podjęli w środę, 7 stycznia, na nadzwyczajnej sesji Rady Gminy.

- Okazało się, że pod wnioskiem podpisało się aż 50 osób, które nie są zameldowane na terenie gminy - mówi Jerzy Włudzik, wójt gminy Kosakowo, zwolennik budowy cywilnego portu lotniczego. - Pismo jest więc nieważne, bo nie ma poparcia 10 proc. mieszkańców uprawnionych do głosowania, a taki jest wymóg.

To jednak nie koniec. Teraz radni z wójtem zastanawiają się, czy złożyć doniesienie do prokuratury na inicjatorów referendum. Okazało się bowiem, że oprócz wspomnianych 50 podpisów, na wniosku znajdują się niekompletne dane 163 osób.

- Niektóre z nich zostały wzięte z kapelusza - wylicza Adam Miklaszewicz, przewodniczący Rady Gminy Kosakowo. - Jest duże prawdopodobieństwo, że są osoby, które nawet nie wiedzą, że znalazły się na liście. Znam też takich, którzy wpisali się tylko dlatego, żeby im dano spokój.

Jak całą sprawę widzi Michał Schröder, jeden z inicjatorów referendum? - Różni ludzie zbierali te podpisy i niektórzy zamiast spisywać dane z dowodu osobistego, przyjmowali jedynie ustne oświadczenie - tłumaczy.

Jeśli sprawa trafi do prokuratury jej wyjaśnienie nie będzie łatwe.

- Zgodnie z artykułem 270 paragraf 1 Kodeksu Karnego, za sfałszowanie dokumentu grozi do 5 lat pozbawienia wolności - informuje Grażyna Wawryniuk, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku. - Należy się jednak zastanowić, czy wniosek o referendum jest dokumentem urzędowym. Choć jeśli z tego pisma wynikają jakieś skutki prawne, to zapewne tak. Należy się jednak nad tym poważnie zastanowić.

Sprawa powiadomienia prokuratury o podejrzeniu fałszerstwa na razie pozostaje otwarta. Podobnie jak sprawa lotniska cywilnego w Kosakowie. Jednak wobec tej idei wójt Kosakowa pozostaje optymistą.

- Jestem wielkim fanem tego pomysłu. Nasz proboszcz mieszka najbliżej pasu startowego. Potem jest przewodniczący rady i ja - wylicza Jerzy Włudzik. - Żadnemu z nas ono nie będzie przeszkadzać. A hałas to byłby dopiero, gdyby zamiast cywilnego portu lotniczego sprowadzono tu eskadrę samolotów myśliwskich. Wtedy dopiero trudno byłoby wytrzymać.


Mariusz Kurzyk

m.kurzyk@trojmiasto.pl

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » środa, 07 sty 2009, 16:39

Po przeczytaniu tego jakoś nasunęła mi się myśl, że z drugiej strony też nie ma 100% pewności, że władza nie kombinowała coś przy tym. Nie mówię, że władza kłamie, ale może powinno się jeszcze raz puścić taką petycję.
Swoją drogą, jak proboszczowi, przewodniczącemu rady i wójtowi nie przeszkadzałby hałas cywilnych maszyn, tylko myśliwców to może MD-ki SAS-u im dać i zobaczyć po jakim czasie zmieniliby zdanie :P
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
kcsin
Posty: 97
Rejestracja: czwartek, 01 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Gdansk Chełm
Kontaktowanie:

Postautor: kcsin » środa, 27 maja 2009, 08:27

Gdynia dalej walczy o swoje
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/1004014.html
Gdynia nie rezygnuje z cywilnego lotniska

Choć liczba Pomorzan, chcących korzystać z połączeń lotniczych, nie rośnie tak szybko, jak przewidywali do niedawna eksperci, władze Gdyni mają już nowe pomysły, jak wykorzystać wojskowe lotnisko w Gdyni Babich Dołach po spodziewanym w najbliższych latach ucywilnieniu tego obiektu.

Gdynia wraz z partnerami z Norwegii przystępuje właśnie do międzynarodowego projektu, którego celem jest m.in. wypracowanie sieci połączeń handlowych pomiędzy Skandynawią a polskimi portami lotniczymi. To na lotniczym ruchu towarowym, a nie regularnych przelotach pasażerskich, może być bowiem w przyszłości oparta potęga Portu Lotniczego Gdynia Kosakowo.
Nowy projekt pod nazwą "IntAirBaltic", do którego przystępuje Gdynia, koordynowany jest przez region Nordland w Norwegii. Delegacja Norwegów odwiedziła już w zeszłym roku prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka.
Norwegowie zainteresowani są rozwinięciem połączeń lotniczych z Europą Wschodnią i Środkową, tak aby drogą lotniczą można było transportować szybko psującą się żywność, głównie łososie. Jednym z elementów osi takich lotnisk ma być według ich pomysłu właśnie Port Lotniczy Gdynia Kosakowo.
- W grę wchodzi jednak transport nie tylko łososi, ale także innych towarów, tzw. wrażliwych - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Gdyni, który zna szczegóły projektu "IntAirBaltic". - Naszym partnerem w Polsce będzie jedno z lotnisk ze Śląska, wskazane przez Górnośląską Agencję Przekształceń przedsiębiorstw. Do 2011 r. chcemy przeprowadzić badania marketingowe i zorientować się, jacy odbiorcy i nadawcy na Wybrzeżu i Śląsku byliby zainteresowani lotniczym transportem towarów wrażliwych. Sporządzimy też testowy plan przewozów, określimy dokładnie rodzaje przesyłek, które bez względu na wysokie koszty opłaca się transportować samolotem. Zorientujemy się, jakie warunki muszą spełniać lotniska, aby można było przewozić np. materiały biotechnologiczne.

To wszystko ma spowodować, że w momencie, gdy zakończą się już prace nad ucywilnieniem lotniska, będzie można praktycznie z dnia na dzień uruchomić połączenia towarowe z innymi miastami w Europie.

600 tys. - tyle zł chce wydać Gdynia na udział w nowym projekcie - IntAirBaltic
Szymon Szadurski - POLSKA Dziennik Bałtycki

Awatar użytkownika
jOlka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 19 lis 2007, 19:40
Lokalizacja: tu i tam
Kontaktowanie:

Postautor: jOlka » środa, 27 maja 2009, 11:35

Pitex pisze:moim zdaniem nie będzie większego ruchu w Gdyni niż w Zielonej Gorze!


Zgadzam sie :) ewentualnie lotnisko opanuje jeden low cost i tyle!
~~~~~_|_~~~~
'---@---(_)---@---'
~~~~" * "~~~~

Browar
Posty: 950
Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32

Postautor: Browar » środa, 27 maja 2009, 15:17

Heh dokładnie . Żal dupe ściska jak sie człowiek patrzy jak publiczni urzędnicy kierują sie prywatnymi pobudkami i szastają publiczną kasą . Potrzebne to lotnisko jak śmiglo w moim Fiacie ...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » środa, 27 maja 2009, 15:54

Browar, śmigło we fiacie wyglądałoby zabójczo ;) ale do rzeczy:
Zastanawiam się w czym EPGD byłoby gorsze w transporcie rzeczy szybko psujących się jak np. owe łososie, do Obwodnicy jest chyba sporo bliżej niż z Babich Dołów, bocznica kolejowa do Rębiechowa ma zostać wyremontowana więc okno do wywozu dalej jest. Towary wrażliwe na EPGD też mogą lądować, no chyba że tam mają w planach pas jakimiś poduszkami obiją żeby wytłumić wstrząsy przy lądowaniu. W mojej opinii EPGD ma jeszcze dość dużo "wolnych mocy przerobowych" (zwłaszcza w związku z planowaną rozbudową) żeby poradzić sobie samo na Pomorzu.

A co do Babimostu to we Wprost czytałem, że chociaż lotnisko generuje -2,7mlnzł rocznie i odlatuje stamtąd 1 Jet Air dziennie, to w planach jest budowa za 4 mln zł płotu wokół lotniska :lol: to dopiero żenada.
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » środa, 27 maja 2009, 16:47

Powiem, jest w tym kasa, Polska jest w tej chwili nr 1 w Europie i stoi wysoko w świecie w przetwórstwie łososia, ten projekt już dawno był brany pod uwagę, dodam że w grę wchodzą też loty cargo do Stanów.

Browar
Posty: 950
Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32

Postautor: Browar » środa, 27 maja 2009, 17:30

No proszę , miło usłyszeć , że w czymś stoimy na wysokim poziomie ;) .
No to tylko sie cieszyć , ale to dla mnie żaden argument za lotniskiem w Gdyni , rybki można przewieźć na EPGD i dalej do USA czy gdzieś jeszcze indziej .

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » środa, 27 maja 2009, 17:37

Dlaczego nie EPGD? Nie wiem, może mieli ofertę ale odrzucili (też nie lubię śledzi :wink: )

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » środa, 27 maja 2009, 20:01

Czytałem o łososiach i troszeczkę się przełamałem co do EPOK International Airport :P jeśli to będzie EPOK I Cargo Airport lub Business to uważam że może być nawet rentowne i potwierdzam że pomysł może być godny :P
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 27 maja 2009, 20:03

Jeśli tam bedzie lądowało godne Cargo to ja jestem za :) Wkoncu to blizej niz do Wroclawia na Ruslany :)

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » poniedziałek, 03 sie 2009, 13:00


Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » poniedziałek, 03 sie 2009, 20:23

Nie mogę ciągle zrozumieć tego postępowania. Chyba lepiej żeby Gdynia zamiast stawiać na nowe lotnisko dofinansowała rozbudowę EPGD. Ruch nie jest u nas zabójczy i tak (włącznie z cargowcami i general aviation), a jeśli spróbować rozdzielić go na 2 lotniska to już w ogóle będą pustki na obydwu.
I przy okazji mogłoby to być koszmarem dla nas, spotterów:
Jedziemy na EPGD na Sun Express-a, potem pełnym gazem na EPOK na Freebirda i Sky'a, poczym znów na EPGD na, powiedzmy RafAvię.

Kolejny raz powtórzę po sobie: lepiej niech EPGD się rozrasta w miarę potrzeb a dopiero kiedy już nie będzie mogło dłużej rosnąć wspomóc je włączając do obsługi ruchu lotniczego EPOK.
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » poniedziałek, 03 sie 2009, 21:56

Tylko widzisz... Rębiechowo ma dyskwalifikującą wadę z punktu widzenia Gdyni, a zwłaszcza jej władz - jest w Gdańsku... I choćby nie wiem co Gdynia MUSI mieć WŁASNE lotnisko i tyle.
+ A.net + JP +

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » wtorek, 04 sie 2009, 04:30

To już wiemy gdzie się podziała brakująca kasa na gdański terminal...


Wróć do „Lotniska w Polsce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości