ILS na Polskich lotniskach

...ciekawostki związane z polskimi lotniskami
B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » czwartek, 29 lis 2007, 21:25

No bo też podobno jest tak, że różnice pomiędzy IIIa a IIIb nie zależą od sprzętu na lotnisku, tylko uprawnień maszyny i załogi. Z resztą z tego wykresu co GEO podał wynika, że CATIIIC nie ma sensu - praktycznie IIIB wystarczy w każdych warunkach.

Z drugiej strony mgły :) pojawia się pytanie o sens inwestycji w CATII jeśli zainteresowane linie mogą zainwestować w EVS. Przykładowo WIZZ lub RYAN które uzależnione są od małych lotnisk z CATI, gdzie mgła często demoluje im legi nieźle by na tym wyszło... Podejrzewam, że jeszcze trochę czasu minie i będzie sprzęt pozwalający na lądowanie jak przy CATIII na lotniskach z CATI. To tylko kwestia czasu, skoro już zrobili pierwszy krok.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 29 lis 2007, 22:24

SebolE pisze:Wizz to nima : http://lotnictwo.net/foto.php?id=136281
i tu widać na górze że też nic nie ma: http://lotnictwo.net/foto.php?id=136282 oczywiście jest coś innego ;)
U nas na EPGD widziałem HUD tu : http://lotnictwo.net/foto.php?id=127212
A kamerkę na podczerwień i HUD ma ten : http://lotnictwo.net/foto.php?id=131513


nie ma nie ma, ale samolot i zalogi IIIB maja.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 29 lis 2007, 22:27

baku pisze:Kurde no nie mowcie ze ten 3c to tzw 'polkownik' jest. ze wymyslili a nie uzywa sie. tragedia...

ale dla pociechy zobaczcie ladne podejscie na AMS w cat3

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5645656

no i w opisie jest jako autoladowanie...

na zdjeciu widac ze widzialnosc jest duzo wieksza tak przynajmniej CAT II, przy prawdziwych minimach na IIIb byloby widac tylko kilka swiatel strefy przyziemienia i maks 3 lampy linii centralnej.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 29 lis 2007, 22:29

B772LR pisze:No bo możesz wylądować na AP przy CATIIIB. Po przyziemieniu musisz jednak sterować ogonem by trzymać się linii centralnej.

nutka sprostowania
na AP mozesz wyladowac nawet przy CAT I. Po przyziemieniu samolot utrzymuje centralna , poniewaz autoflight system korzysta z sygnalu LOC .
Nieprawda jest ze pilot musi utrzymywac kierunek, roll out odbywa sie automatycznie dlatego minima do CAT III sa tak niskie.


Wróć do „Lotniska w Polsce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości